بر اساس تازه‌ترین داده‌ها در جدول پاندمی کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۳ هزار و ۹۱۹ ابتلای جدید به کووید در جهان ثبت و به آمار قبلی افزوده شده است.

همچنین براساس جدول جهانی “ورلداُمتر”، آمریکا با بیش از ۹۹.۶ میلیون مبتلا و عبور از یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

سه گانه‌ی آنفولانزا، RSV و کرونا چقدر خطرناک است؟

در اروپا نیز هم اکنون فرانسه با ثبت بیش از ۳۶.۹ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای این منطقه است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۰ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان

۱ ایالات متحده ۹۹,۶۳۹,۲۰۷ ۱,۰۹۸,۲۲۱

۲ هند ۴۴,۶۶۰,۵۷۹ ۵۳۰,۵۰۰

۳ فرانسه ۳۶,۹۴۶,۹۰۴ ۱۵۷,۲۷۷

۴ آلمان ۳۵,۸۲۳,۷۷۱ ۱۵۴,۵۳۵

۵ برزیل ۳۴,۸۹۲,۱۳۴ ۶۸۸,۴۱۹

۶ کره جنوبی ۲۵,۸۳۸,۲۳۹ ۲۹,۳۷۲

۷ انگلیس ۲۳,۹۳۰,۰۴۱ ۱۹۴,۷۰۴

۸ ایتالیا ۲۳,۶۴۲,۰۱۱ ۱۷۹,۴۳۶

۹ ژاپن ۲۲,۶۰۸,۵۴۷ ۴۶,۹۸۱

۱۰ روسیه ۲۱,۴۵۹,۲۸۴ ۳۹۰,۵۲۶

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۵۸ هزار و ۷۸ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۵۹۲ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

۲۷۱ ۳۵