به گزارش خبرگزاری روزگار پرس و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز (شنبه) در اردبیل، گیلان و مازندران و فردا (یکشنبه) در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران، رگبار ‌و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی شده است.

روز دوشنبه نیز در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال اردبیل و شمال آذربایجان شرقی همین شرایط آب و هوایی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای از مخاطرات فعالیت این سامانه است.

سازمان هواشناسی اعلام کرده است که در مناطق مستعد خیزش گردوخاک موقت، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

سازمان هواشناسی به اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم تردد عشایر کوچ‌رو و دام‌ها در ارتفاعات، تسریع در برداشت مزارع برنج، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده توصیه کرده است.

عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره جهت مقابله با بحران از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

بیشتر بخوانید:

هشدار مهم هواشناسی به ساکنان غرب تهران

هشدار برای تهرانی‌ها: امکان سیلاب تا دوشنبه وجود دارد

۴۷۲۳۱