به گزارش روزگار پرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، پوریا غلامی شهردار ناحیه دو منطقه پنج در مورد پروژه دژباغ در محدوده محله کن گفت: بر اساس این پروژه قرار است در زمینی به مساحت ۵ هزار متر یک مجموعه تفریحی، سیاحتی و فرهنگی ساخته شود تا خلاهای موجود در باغ کن با این پروژه برطرف شود.
وی افزود: طرح این پروژه توسط سازمان نوسازی شهرداری تهران داده شد و فعلا در مرحله تجهیز کارگاه و رفع موانع دسترسی به پروژه است تا به زودی کلنگ احداث آن زده شود.
غلامی در تشریحا قداماتی که قرار است در پروژه دژباغ پوشش داده شود اذعان داشت: نبود محلی برای برگزاری جمعه بازار و جشنواره های محلی، نبود مکانی برای اجتماعات محلی، کمبود سرانه ورزشی به ویژه برای بانوان، نبود زمین بازی برای کودکان و مکان مناسب برای برگزاری کلاس های تابستانی و کتابخانه از جمله کمبودهای محله کن است که در این مجموعه پوشش داده خواهد شد.
وی افزود:بر مبنای طراحی در نظر گرفته شده قرار است دژباغ بر اساس الگوی معماری سنتی کن(معماری شمیرانی)ساخته شده و از ایده های اقلیمی،ورودی های متعدد برای مجموعه،باز تعریف سردر ورودی باغ ایرانی و… در آن استفاده شود.
غلامی در پایان در مورد چشم اندازه های این پروژه گفت: امکان گسترش طرح به باغات اطراف در راستای بهسازی بافت های مجاور و امکان بسته شدن دیواره ها به منظور کنترل فضاها توسط لوازم بازی کودک از مهمترین چشم اندازهای این پروژه است.