به گزارش روزگار پرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در بازدیدی که از تعدادی از پروژه های منطقه داشت، عنوان کرد: ایجاد فضایی با نشاط، عادلانه و تجربه رویدادهای هنری در خیابان اجتماعی؛ و تمهید تعامل اجتماعی بیشتر شهروندان منطقه۹ از جمله دستاوردهای شهرداری منطقه است.

او ضمن تجلیل از اقدامات شهردار منطقه۹ در حوزه اجتماعی و فرهنگی افزود: شهرداری منطقه ۹ از جمله مناطق پیشگام در توسعه فضاهای اجتماعی بوده است.

پلازای هاشمی، نمونه عالی رویداد مکان اجتماعی است

الهام فخاری، در بازدید از پاتوق محله هاشمی، گفت: پاتوق محله هاشمی نوید بخش یک رویداد مکان اجتماعی است.

او در ادامه افزود: احداث پاتوق محله اجتماعی هاشمی با توجه به بافت ریزدانه و فشردگی جمعیت در منطقه۹، یک ضرروت به شمار می رود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در همین رابطه ادامه داد: شهروندان تهران نیاز به فضا و محیطی دارند که بتوانند فارغ از سراسیمگی و شتاب زندگی شهری، لحظاتی به آرامش برسند که توسعه فضاهای اجتماعی مانند پاتوق محله هاشمی، در این راستا معنا می یابد.

فخاری، اضافه کرد: طراحی این پاتوق محله، به نحوی است که امکان تعامل و گردهمایی اجتماعی ساکنان منطقه را فراهم می کند، تا بتوانند مراسم مذهبی، ملی و محلی را برگزار کنند

بالندگی و زیست کودکانه در بوستان جی

دبیر کمیته پیگیری و نظارت مصوبه شهر دوستدار کودک ، در ادامه بازدید خود در منطقه۹ با حضور در خیابان اجتماعی در خصوص احداث بوستان کودک با وسعت ۵ هکتار در منطقه جی، عنوان کرد: بنا به الگوی شهر دوستدار کودک شهرداری ملزم به اجرای الگویی است که، یکی از مهمترین شاخص هایش بوستان دوستدار کودک به شمار می رود .

فخاری وجود چنین زیرساخت­هایی را با توجه به نیاز خانوادهای در منطقه۹ ارزشمند دانست و یادآور شد: این بوستان ها فضایی امن برای رویدادهای اجتماعی کودک محور، تعامل رشدی و بالندگی کودکان را فراهم می کند و الگوی دوستدار کودک یک مسیر است که در منطقه ۹ نمودی آَشکار و زیبا دارد.

کوچه رنگی، تاثیر رنگ در زدودن غبار فرسودگی و ایجاد حس نشاط

این عضو شورای شهر تهران، در بازدید از کوچه رنگی، با اشاره به نقش رنگ در شهر گفت: فضای خاکستری و فرسوده منطقه ۹، با این ایده به محیطی شاد و زیبا تبدیل شده است، جلوه ایی زیبا که با مشارکت مجموعه شهری و اهالی محله خلق شده است و توانسته چهره خاکستری را از چهره محله بزداید.

دسترسی به فضاهای عادلانه و تجربه رویدادهای هنری در خیابان اجتماعی

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در بخشی دیگر بازدید از خیابان اجتماعی گفت: دسترسی به فضاهای ساده و عادلانه و تجربه رویدادهای هنری و اجتماعی از جمله اهداف ایجاد خیابان اجتماعی در منطقه ۹ است. خیابان اجتماعی، مکان رویداد برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی است.

فخاری با اشاره به کامل بودن ایده و اجرای خیابان اجتماعی در منطقه۹ افزود: مردم تهران نیاز به توقف گاه ها و مکان رویداها برای مناسبت های فرهنگی هنری دارند که ویژگی برجسته خیابان کامل اجتماعی این است تا فضایی مناسب برای اجرای برنامه های متنوع شهری فراهم کند.

این عضو شورای شهر تهران، بازگرداندن کودکان و خانواده‌ها به فضاهای عمومی و برگزاری رویدادهای هنری و اجتماعی در خیابان اجتماعی منطقه را بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: وجود سازه های سبک برای رویداهای اجتماعی و فرهنگی مغتنم است، همچنین برای رویدادهای هنر عمومی و شهری از جمله نقاشی، تئاتر خیابانی و موسیقی، فرصت مناسبی برای افزایش سرانه فضاهای عمومی شهروندان منطقه۹ می باشد و در نهایت فرصتی را نیز برای استقرار مشاغل سیار در زمان های مختلف سال و متناسب با رویداها ایجاد کند.

استار آپ های فرهنگی در منطقه ۹ حمایت می شوند

فخاری، در پایان بازدید خود از منطقه، با اشاره با وجود دانشگاه صنعتی شریف و سایر مکان های آموزشی و پژوهشی در محدوده منطقه۹ افزود: ظرفیت های مناسبی برای حمایت از استار آپ های فرهنگی واجتماعی وجود دارد؛ زیرساختهای آی تی بیس، در خدمت خدمات و کالاهای فرهنگی و اجتماعی می تواند تحول بزرگی در فضای فرهنگی شهر تهران ایجاد کند.

او در ادامه گفت: یک لایه ای نوین به زندگی امروز همه ما افزوده شده است به نام فضای مجازی؛ استار آپ ها نقش رابط تعاملی و تسهیل گر کسب و کار در این مسیر را برعهده دارند که باید توسط مدیریت شهری در بخش های مختلف تقویت شوند.