به گزارش روزگار پرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مرتضی رحمان زاده در این جلسه گفت: منطقه ۲۲ تهران در شمال غرب پایتخت ایران واقع شده و با وسعتی حدود ۶ هزار هکتار محدوده شهری و ۱۸هزار هکتار حریم شهر از شمال به ارتفاعات البرز محدود می‌گردد.


او افزود: در منطقه ۲۲ پارک های جنگلی انبوه شامل چیتگر، خرگوش دره، بوستان جوانمردان ایران، باغ ملی گیاه‌ شناسی، … وجود دارد، که براساس آمار۳هزار هکتار فضای سبز در منطقه ۲۲ وجود دارد که نسبت قابل توجهی است.


شهردار منطقه ۲۲ تصریح کرد: قرار گرفتن دریاچه شهدای خلیج فارس در دل منطقه ، دریاچه ورزشگاه آزادی در ضلع شرقی منطقه و آبشار البرز در رشته کوه های البرز در شمال منطقه رودخانه کن و وردآورد موقعیت محیط زیست این منطقه را دو چندان کرده است.


رحمان زاده افزود: باوجود بوستان های جنگی و مناطق طبیعی گوناگون در این نقطه از تهران منطقه پایدار محیط زیست کلانشهرهای خلیج فارس را ایجاد کنیم.


وی رسیدن به منطقه پایدار محیط زیست کلانشهرهای منطقه خلیج فارس درمنطقه۲۲ تهران را نیازمند یک برنامه ریزی دانست، افزود: مسئله‌ مهم در منطقه ۲۲ به عنوان محدوده نوپای پایتخت ایران موضوع حمل و نقل عمومی است و با توجه به شعار محیط زیست منطقه مترو به عنوان حمل و نقل عمومی پاک مورد توجه قرار خواهد گرفت که براین اساس ۴ خط جدید مترو تهران در این منطقه به بهره برداری خواهد رسید.


شهردار منطقه ۲۲ تصریح کرد: از دیگر موضوعات قابل اهمیت در منطقه مسئله تأمین آب فضای سبز در این منطقه است که به موجب قرارداد منعقد شده بین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب، به مدت ۲۵ سال هر سال ۱۰ میلیون متر مکعب آب تصفیه شده به صورت رایگان در اختیار شهرداری منطقه ۲۲ به منظور آبیاری فضای سبز قرار خواهد گرفت.