خط اقتصادی : معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه دو گفت: درراستای سیاست های سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در زمینه تفکیک و کم حجم سازی پسماندها، محلات طرشت و دریان نو به عنوان پایلوت برای اجرای طرح محله پاک انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی شهردار ی منطقه۲ ،علی اکبر کریمی پور با اعلام این خبرگفت: با توجه به برنامه جدید مدیریت شهری در کاهش تولید پسماند ونحوه جمع آوری و انتقال ، در حال حاضر با همکاری نواحی ۵و۶و اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه ، عملیات اجرای طرح کاپ در محلات دریان نو و طرشت آغاز شد.
وی افزود: برهمین اساس برنامه های آموزشی و معرفی کامل طرح در این محلات از طریق آموزشگران پسماند انجام و بیش از ۱۲ هزارنفر تحت پوشش این آموزش ها قرار گرفتند.
وی بر لزوم مشارکت شهروندان در موفقیت اجرای “طرح کاپ” تأکید کرد و گفت: در ادامه روند کار پس از اطلاع رسانی های لازم ،جمع آوری پسماند های تر به ۳ روز در هفته کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: پس از جذب همراهی و مشارکت مردم به تدریج مخازن زباله از سطح این محلات جمع آوری می شود.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۲ درادامه از پیوستن ۸۹ درصد مراکز اداری واقع در منطقه دو به طرح کاپ خبرداد و گفت: پس از انعقاد تفام نامه مشترک جهت همکاری دراجرای طرح کاپ ،از ۲۴۹ مرکز اداری موجود در منطقه ۲۱۹ دراجرای طرح مشارکت می کنند.
وی همچنین به جلب مشارکت ۱۰۰ مجتمع مسکونی بالای ۸۰ واحداشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه های آموزشی و اقدامات صورت گرفته از ۱۳۲ مجتمع مسکونی منطقه ۷۶ درصد با پیوستن به طرح کاپ در این اقدام زیست محیطی مشارکت می کنند.