خط اقتصادی: عاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه  ۲ از برپایی بازارچه  های ویژه شب یلدا در پهنه ی شمال غرب تهران باحضور بانوان کارآفرین  و صاحبان مشاغل خانگی خردخبرداد.

 به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲،یوسف مزارعی معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۲ با اشاره به اینکه  معیشت  زنان سرپرست خانوار تحت تاثیر بحران ناشی از شیوع  قرار گرفته است افزود: : مدیریت شهری درآستانه  فرارسیدن شب یلدا با هدف توانمند سازی بانوان و فراهم کردن فضای اشتغالزایی درمحیطی امن و سالم، اقدام به برپایی بازارچه های خود اشتغالی  کرد.
 وی افزود:  بازارچه های  ویژه شب یلدا توسط زنان کارآفرین و سرپرست خانوار دارای مشاغل خانگی و کسب و کار خرد با رعایت کامل پروتکل های  بهداشتی  در ۳ نقطه شامل میدان صنعت، بازارچه سنتی ستارخان و بلوار شهدای صادقیه برپا  شده است.

مزارعی  با بیان اینکه بازارچه  ها از روز پنجشنبه ۲۸ آذر تا یکشنبه ۳۰ آذر ماه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ و در صورت اعمال محدودیت‌های تردد تا ساعت ۱۸ برپا شده است گفت: از  شهروندان دعوت می شود تا   در راستای  حمایت از این قشر جامعه  و کمک  به توانمندسازی و خودکفایی زنان سرپرست خانوار و صاحب مشاغل خانگی، از این بازارچه بازدید کنند.
 
معاون شهردار منطقه ۲در خصوص چگونگی واگذاری غرفه به زنان سرپرست خانوار  گفت: باتوجه به اینکه یکی از اهداف این اقدام حمایت از زنان سرپرست خانوار صاحب مشاغل خانگی برای عرضه و فروش تولیدات درقالب کسب و کارهای خرد است، متقاضیان می بایست جهت راه اندازی بازارچه عضو سامانه زنان سرپرست خانوار بوده و دارای کد شناسه باشند.