رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در حضور رییس جمهور بر نقش محوری بانک‌ها در تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی تاکید کرد و گفت: فرایند پرداخت تسهیلات بانکی به عموم مردم باید آسان‌تر شود.

به گزارش روزگار پرس به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمد رضا فرزین در جلسه امروز رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت با مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی با اشاره به این که ۸۳ درصد تامین مالی بنگاه های اقتصادی کشور توسط نظام بانکی انجام می شود، ادامه داد: اقتصاد کشور ما بانک محور است و بانک ها لازم است در این خصوص نقش مناسبی ایفا نمایند.

مدیرعامل بانک ملی ایران به ارزش مالی بیش از ۸۰ هزار هزار میلیارد تومانی بانک های کشور اشاره کرد و با بیان این که اعتماد مردم به نظام بانکی بسیار قابل توجه است، اظهار کرد: اکنون ۸۰ میلیون نفر در بانک های کشور حساب بانکی دارند و به طور متوسط هر یک نفر، ۸ حساب بانکی را به خود اختصاص داده است.

فرزین همچنین نقش نظام بانکی را در ایجاد شغل قابل توجه خواند و با بیان این که بانک ها هر سال مبالغ قابل توجهی به منظور ایجاد و یا توسعه بنگاه های اقتصادی اشتغالزا به صورت تسهیلات پرداخت می کنند، گفت: اکنون بیش از ۲۳۰ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در نظام بانکی کشور شاغل اند و بیش از این رقم نیز بازنشسته از بانک ها در کشور داریم.

مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین با تاکید بر لزوم برچیده شدن قوانین و مقررات دست و پاگیر اداری که فرایند تخصیص تسهیلات به متقاضیان را طولانی می کند، خاطرنشان کرد: نظام بانکی باید با حرکت به سمت اعتبارسنجی به جای نظام وثیقه محور، نه تنها سرعت پرداخت تسهیلات را افزایش دهد، بلکه بازگشت منابع به بانک را نیز بیش از پیش تضمین کند.

وی همچنین با بیان این که «بانک ملی ایران، برند نظام بانکی است» و «هدف ما، افزایش فراگیری مالی بانک ملی ایران است»، به ارائه گزارشی از عملکرد این بانک پرداخت.

فرزین گفت: بانک ملی ایران در همه شهرها و روستاها شعبه دارد و ما معتقدیم این شرایط باید حفظ شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین به پرداخت ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات طی ۹ ماه نخست سال جاری توسط این بانک اشاره و خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد این مبلغ در قالب تسهیلات خرد پرداخت شده است.

وی بانک کارگشایی را نیز محلی مناسب برای تامین مالی خرد خواند و با بیان این که فرایند پرداخت تسهیلات در این بانک تنها ۲۴ ساعت و با دریافت وثیقه خرد صورت می گیرد، بر توسعه این روند تاکید کرد.