به گزارش روزگار پرس ، علی جدی در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، ضمن اشاره به کارنامه این بانک در پرداخت تسهیلات حمایتی در بخش مسکن و ساختمان و همچنین پروژه­های زیرساختی کشور گفت: متاسفانه در گذشته و در برخی حوزه­ ها، هدف دولت از اجرای یک طرح عمرانی یا حمایت مالی و اعتباری از طرح ها و پروژه ­ها، موضوعی غیراز محرومیت زدایی بوده و عمدتاً نگاه اقتصادی در برنامه ­ریزی­ ها حاکم بود. اما بانک مسکن با ورود به حوزه تامین مالی از طرح های ساخت و تولید مسکن ارزان برای اقشار محروم جامعه، هدف خود را محرومیت زدایی از کشور و کمک به خانه دار شدن دهک های ضعیف و کم درآمد جامعه قرار داده است.

نماینده مردم شیروان در مجلس افزود: در این دوره، مدیریت بانک مسکن همت خود را بر پرداخت تسهیلات ساخت و تولید مسکن برای پیشبرد طرح جهش تولید مسکن متمرکز کرده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تاکید کرد، بانک ها در بحث تامین مالی پروژه ها باید یک نکته کلیدی را در نظر بگیرند که آن اختصاص تسهیلات و اعتبارات در مسیر کاهش فقر و محرومیت در مناطق محروم کشور است. در گذشته، عمدتاً منافع اقتصادی و کلی هدف تامین اعتبارات بود تا رسیدگی به مردم یک منطقه ای که طرح عمرانی در آن منطقه اجرا می شود. این یک اشکال است و باید همه جوانب مناطق محروم در طرح ها و پروژه های عمرانی دیده شود.

جدی تصریح کرد، اگر در تامین منابع و پرداخت تسهیلات در شبکه بانکی، هدف محرومیت زدایی باشد، حتما آن هدف بعدی که توسعه اقتصادی است نیز محقق می شود اما اگر هدف را بر دومی تعریف کنیم، نیاز اولی که مهمتر است، برآورده نخواهد شد.

این نماینده مجلس در ادامه گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن افزود: شاهد عینی ناکامی در محرومیت زدایی، وضعیت بازار مسکن و تمرکز جمعیت در تهران است.

در حال حاضر همه امکانات و خدمات شهری و سکونتی در تهران به عنوان پایتخت کشور متمرکز است و در خیلی از شهرها، ضعف و نارسایی خدمات سکونتی وجود دارد. این وضعیت موجب شده مهاجرت جمعیتی از مناطق محروم به تهران اتفاق بیفتد اما اگر به وضعیت سایر شهرهای کشور رسیدگی شود، مهاجرت معکوس رقم خواهد خورد.

علی جدی نماینده مردم شیروان گفت: خوشبختانه بانک مسکن در این سال ها در بحث توجه به مناطق محروم کشور خوب عمل کرده است و این روند باید تقویت شود. یکی از خدماتی که بانک مسکن در این مسیر ارایه کرده، تامین منابع مالی برای پروژه های عمرانی و زیرساختی کشور است که نشان دهنده توجه مدیریت بانک مسکن به موضوعات مهمی علاوه بر تولید مسکن است. قطعاً این روند حمایت مالی بانک مسکن باعث خواهد شد در شهرهایی که مسکن ساخته می شود، خدمات شهری و زیرساختی نیز تامین شود.

جدی اظهار امیدواری کرد بانک مسکن در تامین پروژه راه آهن مشهد-گرگان،‌ همچنان پرچمدار باشد.