طرح تحول در بانک ایران‌زمین در چند سال اخیر به اجرا درآمده و با تدوین نقشه راه اهداف تعیین شده در این طرح محقق شده است.

 

به گزارش روزگار پرس  به نقل از آرمان ملی آنلاین -در این رابطه مهران سوادکوهی معاون طرح و برنامه این بانک درخصوص تغییرات ایجاد شده در بانک ایران‌زمین می‌گوید: براساس مدل‌های تحول، تغییراتی که در بانک ایجاد شده است تغییرات بنیادی است. تغییرات بنیادی یعنی تغییرات عمده‌ای که به بانک، سازمان، نهادسازی، فرآیند و ساختاری ارائه می‌کند که این تحولات باعث می‌شود تغییرات دوره بعد سریع‌تر صورت گیرد.

وی افزود: در طرح تحول به سامانه شعب، بهبود ترکیب منابع، نرخ موثر، بهای تمام شده و اصلاح ساختار دقت و برنامه‌ریزی شد و نهایتا همه این موارد در سطوح مختلف ارائه و همراه با آن حوزه‌های کسب وکاری بانکداری شرکتی و بانکدار دیجیتال نیز راه‌اندازی شد. سوادکوهی تعریف مفهوم ارزش مشتری را در طرح تحول پراهمیت بیان کرد و افزود: ارزش مشتری همان مشتری‌محوری است که همه موارد پیرامون آن طراحی و برنامه‌ریزی می‌شود. سوادکوهی گفت: با تدابیر صورت گرفته موضوع ارزش مشتری و تفاوت نحوه ارائه خدمات و رفتار با هر مشتری مصوب و اجرایی شد که مزیت رقابتی محوری این بانک خواهد بود.

معاون طرح و برنامه تصمیم‌گیری جمعی و حرکت تیمی را تنها دلیل موفقیت بانک ایران زمین دانست و افزود: اقتدار مدیریتی، انسجام تیمی و سعی و تلاش همکاران و توانایی‌هایشان در حوزه منابع انسانی، مدیریت و تیم‌سازی کلید رسیدن به این موفقیت بوده است که رسیدن به آن را برای سایر رقبا بسیار سخت می‌کند. محوریت سازمان چابک و یادگیرنده را براساس فعالیت تیمی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
 باشگاه مشتریان متفاوت
همچنین مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین از راه‌اندازی متفاوت‌ترین باشگاه مشتریان بانکی خبر داد و ادامه داد: برنامه جامعی از سوی معاون طرح و برنامه در اختیار روابط عمومی قرارداده شده است که امیدواریم متفاوت‌ترین باشگاه مشتریان بانکی را در شب یلدا راه‌اندازی کنیم. سیدمحمدحسین استاد گفت: در سال‌های اخیر رشد تکنولوژی و رشد استفاده شبکه‌های اجتماعی شرایط جدیدی را در ارائه خدمات به مشتریان ایجاد کرده است، مشتری امروز انتظار دارد خدمات را در همان جایی که حضور دارد دریافت کند، در واقع ما به‌عنوان ارائه کننده سرویس باید سراغ مشتری بریم.

استاد با بیان این موضوع که در بحث بانکداری دیجیتال دیگر نمی‌توانیم از همان ابزار‌های تبلیغاتی سنتی استفاده کنیم، افزود: امروز مشتریان بانک توقع دارند در همان جایی که حضور دارند، خدمات دریافت کنند. پس بهترین تبلیغ تبلیغی است که در همان نقاط اتصال بانک و مشتریان انجام می‌شود.

وی در خصوص خدمات مرکز تماس خاطرنشان کرد: ما نقطه اتصال‌مان را در مرکز تماس دیجیتال خواهیم گذاشت. مرکز تماس بانک به‌صورت ۲۴ ساعته در ایام هفته پاسخگوی سوالات مشتریان هستند. سامانه مکاتبات قضائی (کاشف) از سوی این مرکز در حال پیگیری است.