معاون اداره کل بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران گفت: متقاضیان تسهیلات دانش بنیان می¬توانند با ثبت نام در سامانه غزال، تسهیلات با نرخ های ترجیحی دریافت کنند.

به گزارش روزگار پرس به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران به نقل از اگزیم نیوز، ناصر غلامی در وبینار آموزشی تخصصی امور بانکی که با حضور جواد عباسی معاون ارزی شعبه مرکزی، انیسی رییس شعبه قزوین، معینی رئیس شعبه یاسوج ، نفیسی معاون شعبه زاهدان و تعدادی از مشتریان و فعالان اقتصادی استان­های قزوین، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویر احمد برگزار شد، افزود: با استفاده از منابع تلفیقی با صندوق توسعه ملی امکان کاهش نرخ سود وجود دارد.
وی با بیان آنکه امکان پرداخت این تسهیلات قبل و بعد از صدور کالا فراهم است، درباره چگونگی ارایه این نوع تسهیلات، اضافه کرد: این تسهیلات هم برای آماده کردن و حمل کالای صادراتی ارائه می شود و هم اگر کالا صادر شده و مشتری منتظر برگشت پول باشد، سرمایه در گردش لازم در اختیارش قرار می گیرد.
وی درباره خدمات قابل ارایه از سوی بانک توسعه صادرات، گفت: این بانک در بحث خدمات و تسهیلات به مشتریان به عنوان تامین کننده مالی و تسهیل کننده تجارت در حوزه های صادرات و واردات عمل می کند و تامین مالی در حوزه صادرات و پس از آن واردات با کمترین هزینه ممکن در اولویت های سیاستگذاری این بانک قرار دارد.
وی در خصوص محل تامین منابع لازم با هدف حمایت از صادرکنندگان، گفت: تسهیلات این بانک از محل منابع داخلی بر اساس نرخ های سود مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت می شود.
غلامی تاکید کرد: بانک توسعه صادرات ایران خدمات ارزی و ریالی نظیر صدور انواع ضمانت نامه ها، استفاده از ابزارهای پرداخت بین المللی و گشایش اعتبارات اسنادی داخلی، با استفاده از شبکه شعب خود در سراسر کشور و همچنین ظرفیت موجود در شرکت های زیرمجموعه بانک ارایه می کند.
وی در پایان متذکر شد: همکاران ما درشعب بانک توسعه صادرات مسلط به آخرین قوانین و مقررات ارزی و ریالی هستند و مشتریان می توانند با مراجعه به شعب بانک مشکلات احتمالی خود را حل و فصل کنند.