با حمایت ۶۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت تولید ۵۰۰ تن در هر دوره شش ماهه، در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری “روزگار پرس” به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، در سواحل بندر خورشهاب شهرستان تنگستان  و در آب های نیلگون خلیج فارس ، طرح پرورش ماهی در قفس الیاس احمدی قرار گرفته  که با ظرفیت تولید  ۵۰۰ تن در یک دوره ۶ ماهه و با حمایت  بانک کشاورزی به بهره برداری رسیده است و در دستیابی به تولید انبوه ماهیان با ارزش دریایی  و تامین گوشت ماهی مورد نیاز ، نقش مهمی دارد .

این طرح  با سرمایه گذاری ۱۴۳ میلیارد ریال  با هدف عمران و آبادی بنادر استان ،ارز آوری و درآمد ملی ،بازسازی ذخایر ماهیان دریایی و کاهش فشار در برداشت ذخایر طبیعی و همینطور  هدایت و جهت گیری صیادان و تشکل های صیادی به سمت آبزی پروری ، به بهره برداری رسیده  است .

 بر اساس این گزارش، طرح پرورش ماهی در قفس احمدی  با استفاده از تسهیلات ۶۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی و  از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ساخته شده  که به تولید ماهی سیباس می پردازد . این نوع ماهی از مهمترین گونه های مورد علاقه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است و توجه ویژه به صادرات این ماهی از برنامه های مهم مجری طرح است .

این طرح با تلاش  نیروهای بومی استان به مدت ۶ ماه در داخل کشور با تعداد ۴ قفس و با ظرفیت هر قفس ۱۲۵ تن در سال مونتاژ و ساخته شده است .

شایان ذکر است،از دیگر قابلیت های روش Cage Culture  اشتغالزایی آن است که به ویژه در مناطق محروم و توسعه نیافته ، برای  جوانان ایجاد اشتغال و رفاه  کرده و  زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم  ۱۵ نفر را فراهم کرده است.