مدیرعامل پست بانک در حاشیه مراسم افتتاح ۸۸ باجه خدمات بانکی اظهار داشت: پست بانک ایران بیش از ۸۲ میلیون سفر غیر ضرور از روستا به شهرها را مدیریت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری “روزگار پرس” به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، دکتربهزاد شیری مدیرعامل پست ‌بانک ‌ایران در حاشیه مراسم افتتاح ۸۸ باجه خدمات بانکی که با حضور دکتر زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد، در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت: در حال حاضر تعداد۵۷۵۰ باجه خدمات بانکی روستایی در سطح کشور به روستاییان و اقشار آسیب‌پذیر خدمات مالی و بانکی ارائه می‌دهند که از این مجموع، تعداد ۲۹۵۰ باجه مجهز به دستگاه خودپرداز (ATM) پست بانک ایران است که بخشی از این دستگاه‌ها از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی شده و مابقی آن از اعتبارات این بانک از محل تسهیلات ارزان قیمت تهیه و در اختیار باجه‌های مذکور جهت ارائه خدمات شبانه روزی قرار گرفته است.

شیری درخصوص ارائه خدمات از طریق دستگاه های خودپرداز پست بانک ایران به روستائیان تصریح کرد: در راستای این مهم توانستیم، ۸۲ میلیون سفر از روستا به شهرها را مدیریت کنیم و صرفه اقتصادی در مقیاس ملی برای کشور ایجاد نماییم.

وی در ادامه گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته، ۷۰ درصد تراکنش های روستایی غیرنقدی است. از اینرو ما بجای خرید دستگاه های خودپرداز توسط باجه ها، طرح خرید دستگاه های کیوسک غیرنقدی یا Cashless ATM  به عنوان ابزار ارزان قیمت تر نسبت به ATM تدوین کرده ایم و با توجه به اعتباری که برای آن در نظر گرفته ایم تاکنون ۵۰۰  دستگاه کیوسک غیرنقدی توسط باجه ها تهیه، نصب و راه اندازی شده است. البته که کماکان اعتبارات خرید دستگاه های ATM برای باجه های متقاضی وجود دارد.

مدیرعامل پست بانک ایران با اشاره به کاربردهای کیوسک غیرنقدی یا Cashless ATM افزود: این دستگاه تمام انتظارات مشتریان بانک از دستگاه خودپرداز و خدمات بانکی را به جز پرداخت وجه نقد برآورده می کند و مشتریان می توانند تمامی خدمات غیرنقدی از قبیل انتقال وجه، پرداخت قبوض، خرید شارژ و غیره را با این دستگاه انجام دهند.

دکتر شیری در پایان تاکید کرد: پست بانک ایران برای حمایت از اقشار آسیب پذیر و رفاه حال آنان، امکان استفاده از درگاه های الکترونیکی قابل دسترس از قبیل؛ دستگاه های خود پرداز، کیوسک غیرنقدی، همراه بانک و اینترنت بانک و غیره را برای آنان فراهم کرده تا روستاییان و اقشار کم برخوردار با توجه به امکانات و اختیارات خود از این درگاه ها استفاده کنند.