به گزارش خبرگزاری روزگار پرس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، دولت فدرال و بانک مرکزی مسکو را موظف کرده است تا یک محدودیت ماهانه یک میلیارد دلاری برای خرید ارز خارجی برای استفاده در معاملات با اشخاص و نهادها در سایر کشورها اعمال کنند.

بیشتر بخوانید:

شما نظر بدهید/ با افزایش سن بازنشستگی موافقید یا خیر، چرا؟

متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ اعلام زمان انتخاب، قیمت و مدل خودرو در مرحله دوم طرح یکپارچه فروش

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، طبق اعلامیه کرملین، این محدودیت ها برای ساکنان روسیه که ارز کشورهای دیگر را در بازار ارز داخلی برای نقل و انتقالات به خارج از کشور استفاده می‌کنند، اعمال خواهد شد.

این دستور بخشی از دستورالعملی است که پس از نشستی درباره مسائل اقتصادی در ۱۱ آوریل صادر شد اما هفته گذشته منتشر شد. این اقدامات بر تراکنش های اعتباری «حساب های افتتاح شده در بانک های واقع در خارج از قلمرو روسیه» تأثیر می گذارد.

دستور پوتین به روس‌ها/ روسیه از بحران ارزی گذر می‌کند؟

آخرین مهلت برای اعمال محدودیت در ۱ ژوئن ۲۰۲۳ تعیین شده است. پوتین همچنین از بانک روسیه و وزارت دارایی می خواهد فهرستی از مواردی را که در آنها محدودیت اعمال نمی شود تهیه کنند.

روسیه با تحریم‌های سنگین غرب که در پاسخ به حمله این کشور به اوکراین در اواخر فوریه ۲۰۲۲ اعمال شد، از جمله مسدود کردن ذخایر ارز خارجی خود در خارج از کشور و محدود کردن دسترسی این کشور به خدمات بانکی و مالی دست و پنجه نرم می‌کند.

برای جلوگیری از کمبود ارزهای قابل تبدیل مانند دلار آمریکا و یورو و همچنین فرار سرمایه، مقامات روسیه بهار گذشته محدودیت‌های ارزی را اعمال کردند و در حال بررسی راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها از جمله دلارزدایی از تجارت بین‌المللی و کار بر روی سوئیفت هستند.

مسکو همچنین اقداماتی را برای قانونی کردن پرداخت‌های رمزنگاری فرامرزی انجام داده است. در ماه نوامبر، پوتین خود خواستار تسویه حساب های بین المللی بر اساس بلاک چین و ارزهای دیجیتال شد. در اواسط ماه مه سال جاری، آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازار مالی پارلمانی، فاش کرد که قانونگذاران روسی در حال آماده شدن برای تصویب چهار لایحه مربوط به ارزهای دیجیتال تا پایان جولای هستند.

۲۲۳۲۲۷