به گزارش خبرگزاری روزگار پرس، به انتشار خبر توافق ایران و عربستان پس از ۷ سال، بازار طلا، سکه و ارز واکنش مثبت نشان داد، به طوری که قیمت‌ها امروز در بازار به شدت ریزشی بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تا این لحظه قیمت دلار آمریکا ۲ هزار و ۸۳۷ تومان کاهش قیمت داشته و وارد کانال ۴۵ هزار تومان شده است. در حال حاضر هر دلار آمریکا ۴۵ هزار و ۸۳۰ تومان قیمت دارد.

از سوی دیگر، هر گرم طلای ۱۸عیار امروز در بازار افت ۱۹۱ هزار تومانی را تجربه کرده و به قیمت ۲ میلیون و ۸۸ هزار تومان به فروش می‌رود. هر مثقال طلا نیز ۹ میلیون و ۶۱ هزار تومان قیمت پیدا کرده است.

اما در بازار سکه شاهد کاهش ۲ میلیون و ۱۸۵ هزار تومانی قیمت‌ها بودیم. گزارش‌ها نشان می‌دهد هر قطعه سکه امامی ۲۵ میلیون و ۵۲۱ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۲۲ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۵ میلیون و ۳۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۹ میلیون و ۲۰ هزار تومان و سکه گرمی ۵ میلیون و ۱۰ هزار تومان قیمت دارد.

در این شرایط، کامران سلطانی‌زاده، عضو شورای‌عالی کانون صرافان عنوان کرده است: امروز برخلاف روزهای گذشته در مقابل صرافی‌ها صفی برای خرید دلار نیست و دلار با ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری ندارد.

وی تاکید کرده است: در ادامه کاهش قیمت ارز که از هفته گذشته شروع شده پس از توافق با عربستان شدت کاهش نرخ ارز در بازار شدت بیشتری یافته است و پیش‌بینی می‌شود این رود ادامه‌دار خواهد بود و دلار به کانال ۳۰ هزار تومان هم خواهد آمد.

سلطانی‌زاده به ایرنا تصریح کرده است: به مردم توصیه می‌کنیم توجه داشته باشند که کانال‌های تلگرامی به صورت کاذب نرخ‌های دلار را بالا نگه می‌دارند تا از این طریق جلوی ضرر بیشتر دلالان را بگیرند و دلار خود را با نرخ‌های بالا بفروشند.

عضو شورای‌عالی کانون صرافان تاکید کرده است: نرخ‌هایی که در کانال‌های تلگرامی اعلام می‌شود معمولاً ۱۰۰۰ تا ۲ هزار تومان بالاتر در حال نرخ‌سازی است.

۲۲۳۲۲۵