به گزارش خبرگزاری روزگار پرس، دولت در شانزده ماه استقرار خود هنوز نتوانسته است به وعده‌های اصلی‌اش در حوزه اقتصاد جامه عمل بپوشاند.

دولت سیزدهم وعده داده بود نسبت به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، مهار تورم، عدم گره زدن سفره مردم به برجام و تغییرات نرخ دلار، بهبود شرایط بورس و ایجاد ثبات در اقتصاد و… اقدام کند، اما در عمل شرایط اقتصادی ایران بغرنج‌تر و پیچیده‌تر از گذشته شده است.

در این شرایط این سوال مطرح است که مهم‌ترین دلیلی که مانع از تحقق وعده‌های دولتی شده است چیست؟ در این خصوص کاربران روزگار پرس دیدگاه‌های جالبی داشتند. یکی از کاربران روزگار پرس نوشت: چون کسی نیست که واقعیت جامعه و واقعیت جهان رو ببیند.

کاربر دیگری عنوان کرد: خوب دولت قرار نبود که اجرا کنه.

کاربری متذکر شد: قابل پیش‌بینی بود.

یکی از کاربران روزگار پرس تصریح کرد: دلیلش این است که در تمامی پست‌های مهم افرادی که به‌کارگیری شدند، به‌خاطر رابطه بوده نه به خاطر لیاقت کاردانی.

کاربری متذکر شد: فعلا مشغول آمارسازی هستند.

کاربر دیگری نوشت: انتظار داشتید عملی شوند! با کدام منطق و تخصص واقعی. هدف آنها افزایش درآمد دولت از مردم با افزایش قیمت‌ها و مالیات‌ها بود که تقریبا موفق هم بودند.

کاربری عنوان کرد: به نظرم علت در نداشتن اتاق فکر مناسب با تحولات جهان امروز است؛ نه افراد اجرایی که فقط دستور دادن بلد هستند، لذا باید فکری دیگر کرد تا دیر نشود.

یکی از کاربران تاکید کرد: همون‌طور که نوشته‌اید، اینها وعده بوده نه برنامه‌ریزی درست و اصولی. وقتی شناختی از مشکلات نداری و بعدش علم حل مشکلات را نداری، می‌تونی همین‌طور وعده بدی. به همین سادگی.

کاربری یادآور شد: تیم اقتصادی ضعیف.

یکی از کاربران روزگار پرس نوشت: متاسفم که انتظار تحقق وعده داشتید.

علی کرامتی، کاربر روزگار پرس عنوان کرد: دولت مشغول آواربرداری کم‌کاری‌های دولت قبله.

کاربری متذکر شد: وعده‌ها پوپولیستی بود.

یکی از کاربران تاکید کرد: اگر برای عدم تحقق وعده‌های مسوولین دادگاه می‌گذاشتند، وضع مردم ما این نبود.

کاربر دیگری نوشت: مگر بقیه وعده‌های دولت کجا مانده است؟ مگر دولت وعده محقق شده هم داشته؟

۲۲۳۲۲۵