به گزارش خبرگزاری روزگار پرس، سوابق نشان می دهد بیت کوین (BTC) با رشد ۳۹ درصدی در برابر دلار آمریکا در اولین ماه سال ۲۰۲۳، رشد ارزش قابل توجهی داشته است. در ۲۹ ژانویه ۲۰۲۳، بیت کوین به بالاترین سطح ۳۰ روزه خود یعنی ۲۳۹۵۴ دلار به ازای هر واحد رسید که قیمت ها از این ارزش تا پایین ترین سطح ۲۲۹۸۸ دلار در ۲۴ ساعت گذشته متغیر بود. این افزایش به طور قابل توجهی شاخص ترس و طمع رمزنگاری را افزایش داده است و در طول ماه آن را از منطقه “ترس شدید” به محدوده “طمع” منتقل کرده است.

شاخص "ترس" کریپتو به "طمع" تبدیل شد

هفته گذشته، رکوردهای CFGI امتیازی حدود ۵۰ را نشان دادند که نشان دهنده محدوده “خنثی” است. هفت روز بعد، امتیاز CFGI به ۶۱ افزایش یافت که به معنای “طمع” است.

وقتی سرمایه‌گذاران کریپتو بیش از حد حریص می‌شوند، این نشان می‌دهد که بازار باید اصلاح شود. امتیاز CFGI از ۲۳ ژانویه ۲۰۲۳، پس از گذراندن زمان قابل توجهی زیر ۴۵ قبل از ۱۴ ژانویه ۲۰۲۳، بالاتر از محدوده خنثی ۵۰ باقی مانده است.

سایمون پیترز، تحلیلگر بازار Etoro، در یادداشتی که برای Bitcoin.com News ارسال کرد، توقف کاهش قیمت کریپتو را به تغییر انتظارات سرمایه‌گذاران در مورد افزایش تورم و نرخ بهره از سوی فدرال رزرو نسبت داد. پیترز همچنین خاطرنشان کرد که موسسه مالی گلدمن ساکس با استناد به یک برگه عملکرد بازار که اخیرا منتشر شده است، که نشان می‌دهد بیت کوین از همه کلاس‌های دارایی اصلی دیگر، از جمله طلا، املاک و مستغلات و بازارهای نوظهور بهتر عمل می‌کند، یادداشت مثبتی درباره بیت‌کوین منتشر کرد.

بیت کوین تا کنون در سال ۲۰۲۳ عملکرد بسیار خوبی داشته است و از اول ژانویه در پلتفرم eToro نزدیک به ۴۳ درصد افزایش یافته است. پیترز نوشت: از پایین‌ترین نقطه آن در سال گذشته – ۱۵۵۲۳ دلار – که در ۹ نوامبر به آن رسیده بود، کمی بیش از ۵۰٪ افزایش یافته است.

تحلیلگر بازار Etoro افزود: «با توجه به اینکه انتظارات تورم و نرخ بهره در حال تغییر است، اکثر طبقات دارایی کاهشی را که در سال ۲۰۲۲ شاهد بودیم متوقف کردند زیرا سرمایه گذاران شروع به فکر کردن به مکانی برای سرمایه گذاری برای پرتفوی خود پس از سقوط افزایش نرخ در سال ۲۰۲۲ کردند.

منبع: بیت‌کوین‌نیوز

۲۲۳۲۲۷