به گزارش خبرگزاری روزگار پرس، اگر بخواهید در این هفته با معامله گران ارزهای دیجیتال بگردید، سه عبارت را به طور مکرر می شنوید: “نوسان”، “قیمت اوراق” و پتانسیل “حرکت شدید” در بیت کوین.

بیشتر بخوانید:

روسیه بازار نفت چین را از چنگ ایران درخواهد آورد؟

زنگ خطر برای کاهش سرمایه‌گذاری در بخش مسکن/ صدور پروانه ساختمانی نصف شد

در حال حاضر بیت‌کوین در بازار ارزهای دیجیتال ۱۹ هزار و ۱۴۳ دلاری قیمت خورده است.

نوسانات پایین بیت‌کوین آرامش قبل از طوفان است؟

تحلیلگران متعددی بر عملکرد قیمت محدود بیت کوین تاکید کرده اند و برخی را به این سوال سوق داده که آیا این نشانه ای از جدا شدن بازار ارزهای دیجیتال از بازارهای سهام است؟

در آخرین خبرنامه «The Week On-chain» با عنوان «آرامش قبل از طوفان»، تحلیلگران گلس‌نود گفتند:«هفته‌های اخیر شاهد یک نوسان غیرمعمول در قیمت بیت‌کوین بوده‌ایم، برخلاف بازارهای سهام و فارکس، جایی که افزایش نرخ‌های بانک مرکزی، تورم و دلار قوی آمریکا همچنان به ویران کردن ادامه می‌دهند.»

در حالی که هنوز خیلی زود است که نتیجه گیری کنیم که بیت‌کوین همبستگی خود را با بازارهای سهام شکسته است یا حتی به کف بازار رسیده است، داده های تاریخی نشان می دهد که دوره های طولانی اقدامات جانبی قیمت مراحل انباشت و توزیع را مشخص کرده است.

گفتنی است که قیمت بیت کوین در ۱۲۰ روز گذشته در محدوده ۱۸۵۰۰ تا ۲۴۵۰۰ دلار معامله شده است.

تعدادی از رویدادهای مهم اقتصادی قرار است در دو هفته آینده اتفاق بیفتد:

۱۲ اکتبر: صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC).
۱۲ اکتبر: گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI).
۱۷ اکتبر: فصل درآمد سه ماهه سوم آغاز می شود
۲۸ اکتبر: شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE).

جدای از یک بازگشت جزئی در Dow و S&P ۵۰۰، بازارهای سهام همچنان به روند نزولی خود ادامه می دهند و افزایش درگیری بین روسیه و اوکراین، به علاوه تقویت دلار آمریکا نیز می تواند به بیزاری سرمایه گذاران از دارایی های پرریسک دامن بزند.

۲۲۳۲۲۷