به گزارش خبرگزاری روزگار پرس، جمعیت میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۲۱ رشد ۳ درصدی را داشته است؛ در همین مدت، ثروت میلیاردرها نیز ۱۸ درصد افزایش یافته است.

آمریکای شمالی خانه اکثر میلیاردرهای دنیا است که ارزش ثروت آنها به ۴.۶ تریلیون دلار می‌رسد. جای تعجب نیست که ایالات متحده با ۹۷۵ میلیاردر و دارایی خالص جمعی ۴.۴۵ میلیارد دلار، اکثریت این ثروت را به خود اختصاص داده است.

میلیاردرها دنیا در کدام قاره و کشورها ساکن هستند؟/ بزوس جایگاه دومین فرد ثروتمند دنیا را به فردی هندی بخشید

از نظر منطقه‌ای، ثروت میلیاردرهای اروپا سریع‌ترین رشد را داشته است و در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. در مقابل، تغییر سال به سال در خاورمیانه منفی ۱۲.۵ درصد بوده است.

آسیا در حال حرکت به سمت اروپا است و تقریباً یک چهارم کل ثروت میلیاردرها در سراسر جهان را در اختیار دارد، در حالی که اروپا ۲۶.۵ درصد از جمعیت کل میلیاردرهای دنیا را در اختیار دارد.

ثروت در آفریقا نیز مسئله بسیار حائز اهمیتی است اگرچه در حال حاضر تنها خانه ۴۶ میلیاردر است، اما ثروت میلیاردرها نسبت به سال گذشته تقریباً ۱۷ درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، در حالی که آنها دیگر در آنجا زندگی نمی کنند، تعدادی از میلیاردرهای جهان اصالتاً از کشورهای آفریقایی هستند.

میلیاردرها دنیا در کدام قاره و کشورها ساکن هستند؟/ بزوس جایگاه دومین فرد ثروتمند دنیا را به فردی هندی بخشید

چین با میلیاردرهای مشهوری مانند ژانگ ییمینگ (۴۴.۵ میلیارد دلار) از TikTok و Zhong Shanshan (۶۷.۱ میلیارد دلار) که ثروت آن عمدتاً از صنایع داروسازی می آید، در رتبه دوم این فهرست پس از ایالات متحده آمریکا آمده است.

با این حال، ثروت میلیاردرهای چینی در سال گذشته ۲ درصد کاهش یافت. این هند بود که از نظر رشد در صدر قرار گرفت و شاهد افزایش ۱۹ درصدی در سال ۲۰۲۱ بود.

بزوس عنوان دومین فرد ثروتمند دنیا را از دست داد

میلیاردرها قدرت و نفوذ قابل توجهی دارند، به این دلیل که ثروت جمعی آنها معادل حدود ۱۱.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی است.

در اخبار اخیر میلیاردرها، ثروت گوتام آدانی در حال افزایش بوده و اخیراً به مرز ۱۴۵ میلیارد دلار رسیده است و او را بر اساس شاخص میلیاردر بلومبرگ، دومین فرد ثروتمند جهان کرده است. با این حال، همه میلیاردرها ثروت خود را حفظ نمی کنند. بنیانگذار پاتاگونیا، ایون شوینارد، اخیرا مالکیت شرکت خود را به سازمانی که با تغییرات آب و هوایی مبارزه می کند، منتقل کرده است.

در دهه گذشته، ثروت میلیاردرها به طور قابل توجهی افزایش یافته است، به طوری که ثروت با سرعتی سریعتر از رشد تعداد خود میلیاردرها افزایش یافته است. به گفته Wealth-X، ثروت خالص میلیاردرهای جمعی در ۱۰ سال گذشته ۹۰ درصد رشد داشته است.

۲۲۳۲۲۷