تهران- خبرگزاری “روزگار”- وزیر راه و شهرسازی از انتخاب روش‌های تامین مالی غیر تورم‌زا برای احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری “روزگار” از وزارت راه و شهرسازی، «رستم قاسمی» در رابطه با ساخت یک میلیون واحد مسکونی، افزود: این طرح با مطالعه کارشناسی و با برنامه‌ریزی آماده شده است. برخی می‌گویند که ساخت یک میلیون واحد مسکونی، تورم ایجاد خواهد کرد، اما اینطور نیست چراکه برای احداث این واحدها از منابع دولتی استفاده نمی‌کنیم. روش‌هایی برای تامین منابع مالی این برنامه پیش‌بینی کردیم که تورم زا نیستند.

وی گفت: به زودی شاهد اقداماتی که در این مدت کوتاه برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال انجام شده‌ است، خواهیم بود. در این مدت زیرساخت‌هایی برای جهش جدی تولید فراهم شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: من از همه تولیدکنندگان بخش مسکن که بخش وسیعی است، می‌خواهم همت کرده و در این اقدام بزرگ مشارکت کنند. اعتقاد دارم حتما این بخش می‌تواند به ما کمک کند و با کمک آن‌ها اتفاقات بزرگی در بخش مسکن رخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری “روزگار”، ساخت یک میلیون واحد مسکونی با چراغ سبز دولت برای تامینِ مصالح به قیمت پایین‌تر از بازار با هدف رفع دغدغه سازندگان مسکن و «تامین‌منابع مالی» توسط ۱۹ بانک خصوصی و دولتی حالا بیش از هر زمان دیگری در یک قدمی اجرا قرار دارد.

برنامه ساخت میلیونی مسکن اینطور تقسیم بندی شده است که برای احداث آن قرار است ۳۵۰ هزار واحد مسکونی توسط سازندگان خوشنام در بخش خصوصی انجام شود، ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده، ۳۰۰ هزار واحد به عنوان مسکن حمایتی، ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و در مجموع یک میلیون واحد مسکونی تنظیم شده است. دولت در تلاش است با ارایه راهکار برای تامین مصالح این طرح که گفته می شود ۱۰ میلیون تن فولاد و۳۰ میلیون تن سیمان است، پای بخش خصوصی را برای حضور به موقع در اجرای طرح باز کند.