«مهرداد جمالی ارونقی» در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به واردات پنج میلیون دز واکسن کرونا در صبح امروز، اظهار داشت: در ۴ شهریورماه ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار دز، ۱۱ شهریور ماه دو محموله شامل یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دز و یک میلیون ۷۹۵ هزار و ۹۶ دز و ۱۲ شهریورماه چهار میلیون و ۱۱۵ هزار و ۸۸ دز واکسن کرونا از نوع سینوفارم وارد کشور شده است.

وی با اشاره به ورود ۶۴۸ هزار در واکسن آسترازنکای روسی در شامگاه دیشب، خاطرنشان کرد: مجموع واکسن های وارداتی از ۱۱ بهمن سال گذشته تا صبح امروز ۱۴ شهریور ماه در ۴۶ محموله به ۴۰ میلیون ۲۹۱ هزار و ۸۹۴ دز رسیده است.

ارونقی تصریح کرد: در این مدت در ۲۶ محموله ۳۱ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۶۸۴ دز واکسن سینوفارم چینی، ، یک محموله یک میلیون ۴۵۲ هزار دز کواکس ایتالیا، یک محموله یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دز کواکس چینی، ۱۱ محموله یک میلیون و ۴۵ هزار دز اسپوتنیک روسی، دو محموله ۹۶۳ هزار دز آسترازنکا روسی، یک محموله ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دز کواکس کره جنوبی، یک محموله ۱۲۵ هزار دز هندی بهارات و ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دز واکسن ژاپنی آسترازنکا به کشور وارد شده است.

وی افزود: تا ساعاتی دیگر محموله دیگری از واکسن کرونا در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین خواهد نشست.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران تاکید کرد: واکسن های وارداتی کرونا در فرودگاه امام خمینی (ره) به نمایندگان وزارت بهداشت تحویل داده می شود و تمام تشریفات گمرکی آنها پای پرواز انجام می‌شود و تعللی در ترخیص آن وجود ندارد.

ویروس کرونا از اسفندماه ۹۸ در کشور شیوع پیدا کرد که به موجب آن برای کنترل و پیشگیری از گسترش این ویروس محدودیت ها و ممنوعیت هایی اعمال شده است.

تاکنون بخشی از گروه‌های پر خطر واکسینه شده‌اند و این روند با اضافه شدن واکسن برکت از تولیدات داخلی به روند واکسیناسیون ادامه دارد.