بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۳۴ دلار و ۳۱ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا مرز ۱۶۸۴ دلار و ۳۷ سنت عقب نشینی کرده بود که پایینترین قیمت از ۳۱ مارس بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۷۳۵ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۳۶ دلار و ۶۰ سنت معادل ۲.۱ درصد کاهش، در ۱۷۲۶ دلار و ۵۰ سنت بسته شده بود.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: بازار طلا پس از نوسان شدید، در حال هضم اوضاع و تحکیم قیمت است. گزارش اشتغال ماهانه بهتر از حد مطلوب آمریکا که هفته گذشته منتشر شد، انتظارات برای متمایل شدن بانک مرکزی آمریکا به تعدیل تدابیر محرک مالی و احتمالا افزایش نرخهای بهره را تقویت کرده است.

شاخص دلار آمریکا پس از رشد قوی که در دو روز معامله گذشته داشت، روز سه شنبه در برابر رقیبانش ثابت ماند.

دو مقام بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده اند که اقتصاد آمریکا به سرعت رشد می کند و اگرچه بازار کار همچنان فضا برای بهبود دارد اما تورم در سطحی است که یکی از معیارهای آغاز افزایش نرخهای بهره است.

طلا پناه امن دارایی در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک مالی دیده می شود و افزایش نرخهای بهره ممکن است به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند ضربه بزند.

بر اساس گزارش رویترز، ذخیره طلای “اس پی دی آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۰۲۳.۵۴ تن رسید.

در بخش فنی، وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا ممکن است ۱۶۸۴ دلار و ۳۷ سنت که پایینترین رکورد روز دوشنبه است را دوباره تست کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۵۵ سنت رسید. بهای معاملات این فلز روز گذشته به قعر هشت ماهه سقوط کرده بود.

بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۹۸۳ دلار و یک سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۶۱۱ دلار و ۷۵ سنت رسید.