به گزارش روزگار پرس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش سه شنبه ۹ نهم دی در آئین عملیات اجرایی طرح مسکن بومیان کیش این طرح را یکی از مطالبات به حق بومیان این منطقه برای برخورداری از مسکن ارزان قیمت عنوان کرد و گفت: پس از سپری شدن یک فرایند طولانی، بر اساس رویکرد مسئولیت اجتماعی و باهدف ساخت مسکن ارزان قیمت برای بومیان کیش تفاهم نامه ای با بنیاد مستضعفان به امضا رسید که امروز شاهده آغاز عملیات اجرایی این طرح بزرگ و ارزشمند هستیم.

مظفری با بیان این که توجه به نیاز جدی اقشار مختلف ساکن در جزیره کیش درحوزه مسکن با اولویت بومی ها آغاز شده است اظهار داشت: علاوه بر بومیان اقشار دیگر جامعه نیز در این منطقه حضور دارند که با گرانی مسکن و شرایط سخت اقتصادی دچار مشکلات جدی هستند که برای رفاه حال تمام ساکنان این منطقه آزاد تهمیدات لازم اندیشیده شده است.

وی در رابطه با مراحل مختلف این طرح گفت : در مرحله نخست این زمین که در موقعیت مناسبی قرار دارد با مساحت ۵ هزار مترمربع برای اجرای در نظر گرفته شده بود که امروز این مساحت به ۸ هزار مترمربع افزایش داده شد و ضمن آماده بودن زیر ساخت ها در این زمین، بنیاد مستضعفان هم با رویکردی که دارد به ساخت و اتمام این مجموعه کمک خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این که کیفیت و سرعت در ساخت جز مفاد اصلی این تفاهم نامه هست افزود: ساخت واحدهای مسکونی در این طرخ برای اقشار ضعیف جامعه در قالب مسکن های ارزان قیمت طراحی شده و امروز نیز شاهد آئین کلنگ زنی این طرح ارزشمند هستیم و مراحل اداری و اجرایی آن نیز به زودی آغاز خواهد شد.

غلامحسین مظفری در خصوص برنامه ریزی زمان بندی این طرح که در دستور کار قرار گرفته است و تلاش می شود تا هر چه زودتر با رعایت کیفیت و سرعت به اتمام برسد عنوان کرد: خوشبختانه این مجموعه در قالب مسکن ملی که در سطح کشور در حال اجرا است، ساخته می شود و پیش نویس تفاهم نامه با وزرات مسکن راه و شهرسازی آماده و به امضا رسیده تا در اولین فرصت مقدمات واگذاری زمین فراهم شود.

وی افزود: تفاهم نامه ای که با وزارت مسکن راه و شهرسازی به امضا خواهد رسید در قالب طرح مسکن ملی زمینه بهره مندی اقشارمختلف ساکنان کیش ازمزایای این طرح رافراهم خواهدکرد.

مظفری بیان داشت: نام نویسی و اولویت بندی در بستر سامانه ای به آدرس maskankish.ir راه اندازی شده و شاخص ها و اولویت ها در این سامانه برای افراد بی بضاعت و کسانی که نیازمند واقعی هستند تعیین شده تا پس از اتمام مراحل ساخت، واحد ها به آنان تعلق گیرد.

وی با بیان این که مرحل واگذاری واحدهای این مجموعه در محله نخست برای بومیان این منطقه در نظر گرفته شده است اظهار داشت: واگذاری به ساکنان جزیره کیش هم بر اساس شاخص های تعریف شده به ترتیب اولویت که متفاوت از شاخص های واگذاری مسکن ملی سرزمین اصلی است انجام خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه تصریح کرد: کسانی در این منطقه صاحب مسکن می شوند که مدت اقامت طولانی در این منطقه داشتند و از هیچ تسهیلاتی درجزیره کیش بهره مند نشده اند.

غلامحسین مظفری در خصوص هدف گذاری ساخت واحدهای مسکونی در مساحت بالغ بر ۸ هزار متر مربع تاکید کرد: با توجه به این که پروانه ساخت، واگذاری زمین، با حداقل هزینه و به صورت اقساطی پیش بینی شده است بنیاد مستضعفان نیز با رویکرد حمایتی از مصالحی که خود بنیاد تولید کننده عمده آن است استفاده کرده تا هزینه هابه حداقل برسد .

وی با تاکید بر اینکه قیمت تمامشده این مجموعه کمتراز قیمت ساخت مسکن های معمولی خواهد بود گفت : چون سازمان منطقه آزاد کیش و بنیاد مستضعفان بدون هیچ سودی ساخت این مجموعه را عهده دارشده اند این واحد ها با قیمت مناسب به نیازمندان واگذار خواهد شد.

مظفری به تراکم ساخت این طرح که در کمیسیون شهر سازی در دست بررسی است اشاره داشت و گفت: تراکم حداکثری بر اساس طرح جامع به این مجموعه اختصاص داده خواهد شد و تلاش بر این است تعداد واحدهای مسکونی این طرح افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد واحدها مشخص نشده است و تراکم فعلی متوسط است گفت: با تراکم متوسط حدود ۲۵۰ واحد مسکونی در این مجموعه پیش بینی شده است که در صورت افزایش تراکم امکانات بیشتری فراهم خواهد شد.

شایان ذکر است در این مراسم سید محمدرضا مداح مشاور و مدیرکل حوزه ریاست و علی مقدس زاده معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش و امام جمعه اهل تسنن و مسئولان محلی حضور داشتند.