خط اقتصادی: شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۳۲هزار و ۴۲۹واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۲۶هزار واحد قرار گرفت.

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۳۲هزار و ۴۲۹واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۲۶هزار واحد قرار گرفت.

در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۱۳ میلیارد و ۳۱۷ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۵ هزار و ۹۰۱ میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۹۶۳ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۲ هزار و ۴۲۹ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۲۳ هزار و ۱۰۶ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ایران خودرو شد و در مقابل شرکت‌های مخابرات ایران، بانک پارسیان و گروه صنعتی پاکشوما با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۸۴۸۰ واحد، کل (هم‌وزن) ۱۰۲۰۲ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۶۶۸۰ واحد، آزاد شناور ۳۶۲۲۰ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم ۲۵۰۷۶ و ۶۰۷۹۱ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۴ میلیارد و ۴۰۶ میلیون ورقه به‌ارزش ۷ هزار و ۴ میلیارد تومان در ۱۱۱۵ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۹۹ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۹ هزار و ۲۰۳ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول و سنگ‌آهن گهر زمین شد و در مقابل شرکت‌های بانک دی، تولید نیروی برق دماوند و تولید برق ماهتاب کهنوج بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.