گروه سیاسی: به دنبال بازداشت مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران زبان به اعتراض گشود.
او در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:رییس نهاد ریاست جمهوری، وزیران میراث و دادگستری و… دو روز است همه تلاش می کنیم اما این بانوی مومنه و متخصص -مدیر حافظیه در بازداشت و پدر و مادر سالخوره اش چشم انتظار و نگران هستند؟! اما گویا اراده ای برای حل مساله نیست؟!

در یادداشت قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران آمده است: «در بنای تاریخی حافظیه در شیراز دختر و پسر جوانی در میان جمعی از هم خواستگاری کردند. وضعیت نامناسب لباس و حجاب خانم اصلا قابل دفاع نیست. اینکه چطور این برنامه از دید ماموران حافظیه مغفول مانده و آنها با تاخیر فراوان وارد عمل شده اند مستوجب نکوهش و تخلف از وظایف قانونی آنهاست.کسانیکه در مراسم قانون و مقررات ورود به مجموعه های تاریخی که رعایت حجاب و عفاف از جمله آنهاست را زیر پا گذاشته اند نیز اقدامی ناشایست و هنجار شکنانه کرده اند. قانون تکلیف هر دو گروه (ماموران و هنجار شکنان) را مشخص کرده است.»

او در ادامه می افزاید: «اما حیرت و افسوس نوع موضع گیری و سخنان و رفتار استاندار فارس و از آن بدتر اقدام دادستانی شیراز در جلب و بازداشت مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و مدیر مجموعه تاریخی حافظیه است. با تلاش زیادی که صورت گرفت مدیرکل با قرار وثیقه موقتا آزاد و مدیر حافظیه دو شب است در بازداشت به سر می‌برد. رییس نهاد ریاست جمهوری، وزیران میراث و دادگستری و… دو روز است همه تلاش می کنیم اما این بانوی مومنه و متخصص -مدیر حافظیه در بازداشت و پدر و مادر سالخوره اش چشم انتظار و نگران هستند؟! اما گویا اراده ای برای حل مساله نیست؟!»

دارابی با ذکر این که «*براستی به کجا چنین شتابان؟!* با این رفتارها و احکام غیر قابل قبول قضایی به دنبال اثبات چه چیزی هستیم؟!» می نویسد: «تکلیف این همه ماموران دولتی از ترس اینکه با آنها نیز چنین برخورد ناحقی صورت گیرد چیست؟ مگر رهبری نفرمودند همه با مهربانی در کنارهم باشید؟ مگر کشور تفکیک قوا ندارد و مرزهای قانونی برای همه تعریف نشده است؟ آیا با این کارها حجاب و عفاف که امری قانونی هست حاکمیت می یابد؟ این مواضع، رفتارها و اقدامات جز گسترش کینه و عداوت و دور شدن از همدیگر نتیجه ای خواهد داشت! جای مدیر نمونه فرهنگی که در هفته میراث فرهنگی (دوهفته قبل) از او تجلیل شد زندان نیست؟!»

بیشتر بخوانید:

۲۱۶۲۱۶