جواد مرشدی: سه روز پیش میهمان حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم بودیم و ایشان از دغدغه های خود برای ارتقاء حوزه های سیاست و اقتصاد ایران سخن گفت. از آن‌جا که این روزها رسانه ها پیگیر تحقق برنامه های رئیس جمهور سیزدهم هستند، ما نیز از وی در مورد برنامه هفت هزار صفحه ای رئیسی پرسیدیم؛ گفتند برنامه مدونی از رئیس دولت سیزدهم سراغ ندارند و از پیشنهادهای خود به رئیس جمهور گفتند.

این گفت و گو پس از انتشار بازتاب هایی داشت و در پی انتشار این مطلب دولتی ها بیکار ننشستند، چنانکه براساس گفته آقای مصباحی مقدم، رئیس دفتر رئیس جمهور در تماس با ایشان، از ارسال برنامه سند تحول به ایشان و سایر اعضاءمجمع پرده برداشته است، آقای مصباحی مقدم در گفت و گو با «روزگار پرس» در نهایت تاکید کرد که سندمذکور برای ایشان ارسال شده، و از رئیس جمهور تشکر کرده اند. رئیس شورای اطلاع رسانی دولت سیزدهم نیز در توئیتی به وی توصیه کرد کاش به جای مصاحبه اول مطالعه می کردند. گویی حرف‌های این عضو مجمع به مذاق دولتی ها خوش نیامده، ضمن این‌که خود ایشان نیز با نگاهی مثبت به دولت خواهان “شکر آب ” نشدن رابطه با دولت است. به هر روی کم و کیف بحث دولتی ها را با این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در میان گذاشتیم که در زیر از نظرتان می گذرد:

در پی مصاحبه اخیر شما، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت توئیتی منتشر کردند و با ارائه لینکی از ارائه سند تحول در اسفند سال گذشته گفتند، آیا این سند برای شما ارسال شده است؟

بله برای من فرستاده اند، از دفتر رئیس جمهور امروز با من تماس گرفتند و گفتند این سند برای شما ارسال شده است. من سند تحول دولت مردمی را دیدم، سند، جامع و کامل بود. از رئیس جمهور محترم و دولت تشکر می کنم.

آقای دکتر شما الان فرمودید که از دفتر آقای رئیسی با شما تماس گرفته اند و گفته اند چرا چنین چیزی گفته اید ، ما این برنامه را قبلا برای شما فرستاده ایم و شما گفتید چنین چیزی را بخاطر ندارید.

بله خاطرم نیست ولی خُب نفی هم نمی کنم دیگر. البته باید بگویم سند تحول دولت مردمی را دیدم، سند جامع و کامل بود، از رئیس جمهور محترم و دولت تشکر می کنم. باز هم تاکید می کنم همان‌طور که قبلا هم گفته ام، مسئله من، مسئله ثروت آفرینی است که چنین چیزی از دولت ندیده‌ام، اما اظهار آقای اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جهمور را نفی نمی‌کنم و می پذیرم.

یعنی ایشان برای شما ارسال کرده اند و شما ندیده‌اید؟

بله من ندیدم و بخاطر ندارم.

شما در مورد برنامه دراز مدت فرمودید قاعدتا باید در این برنامه هفت هزار صفحه ای از برنامه دراز مدت هم سخن گفته می شد.

من نشنیده ام که ایشان گفته باشند هفت هزار صفحه برنامه تهیه کرده اند، این موضوع در گزارش شما آمده است.

 بعد از تماس رئیس دفتر رئیسی: مصباحی مقدم: پذیرفتم

من در این خصوص سوال پرسیدم و شما فرمودید ندیده ام.

مسئله هفت هزار صفحه برنامه در اظهارات پرسش کننده بوده است

بسیار خوب. آیا شما کسی را سراغ دارید که این سند را دیده باشد؟

نمی دانم و من هم نشنیده‌ام.

شما فرمودید آقای اسماعیلی تماس گرفتند و گفتند این سند تحول را برای شما ارسال کرده اند ولی شما آن را به یاد ندارید.

بله

در آخر اینکه ایشان فرمودند این برنامه را به مجمع فرستاده اند یا به دانشگاه ؟

ایشان گفتند بنام یکی یکی اعضا مجمع فرستاده اند

آیا بقیه اعضاءمجمع آن را دیده اند؟

این را باید از بقیه سوال کنید.

بیشتر بخوانید:

۲۱۶۲۱۲