«دروغ بزرگ» نام یک تکنیک است که هیتلر یک بار از آن زخم خورد و بعد سعی کرد از همان تکنیک برای پیشبرد اهدافش در تبلیغات سیاسی استفاده کند. کار را به وزیرش سپرد و آقای گوبلز به خوبی از پس کار برآمد،آنقدر کار تمیز از آب درآمد که از آن به بعد تکنیک دروغ بزرگ به «دروغ گوبلزی» در پروپاگاندا یا همان تبلیغات سیاسی معروف شد.

 

*چم و خم تکنیک «دروغ بزرگ» از زبان هیتلر خان!

 

خوب که نگاه کنید دستتان می‌آید که رسانه‌های معاند وابسته به آمریکا و انگلیس و … خیلی شیک و مجلسی در یک ماه اخیر برای به دست گرفتن افکار عمومی مردم ایران دست گذاشتند روی همین تکنیک آن هم به بدترین شکل ممکن.

 

می دانید تکنیک دروغ گوبلزی چطور کار می‌کند؟! هیتلر در کتاب نبرد من گفته است؛ «مردم شکست آلمان در جنگ جهانی اول را به این دلیل پذیرفتند که یهودی‌های دارای نفوذ در مطبوعات از تکنیک دروغ بزرگ استفاده کردند.

 

از نظر هیتلر این روش یک پیش نیاز ضروری دارد آن هم اینکه دروغ چنان باید بزرگ باشد تا هیچ کس باور نکند که کسی ممکن است آن‌قدر گستاخ باشد که چنین بی شرمانه حقیقت را تحریف کند.” هیتلر معتقد بود که در دروغ بزرگ همواره نیروی قابل باوربودن موجود است.»

 

 

 

*آتش بازی با دروغ گوبلزی

 

آن زمان که هیتلر و دار و دسته‌اش از تکنیک دروغ بزرگ بزرگ برای تحقق اهداف خودشان استفاده می‌کردند نه خبری از فضای مجازی بود، نه شبکه‌های اطلاع رسانی که زحمت وایرال کردن دروغ‌ها را برایشان بکشد، اما حالا این روزها رسانه‌های فارسی زبان بی بی سی و ایران اینترنشنال و من و تو که هیچ وقت چشم دیدن جمهوری اسلامی را نداشتند، از فضای مجازی بی رحمانه به عنوان برگ برنده‌شان استفاده می‌کنند و با توسعه این فضا کارشان برای استفاده از تکنیک «دروغ بزرگ» راحت‌تر شده است.

اینطوری می‌شود که در ناآرامی‌های اخیر کشورمان بعد از فوت مهسا امینی این رسانه‌ها تخته گاز از تکنیک «دروغ گوبلزی» یا همان دروغ بزرگ استفاده می‌کنند. با همین دروغ‌ها هم آب را گل آلود کردند، هم از آن ماهی گرفتند. خستگی هم در کارشان نیست. لشگر سایبری دارند و یکی دو تا هم نیستند. هنوز آتش یک دروغ گوبلزی شان فروکش نکرده اتاق فکرشان یک دروغ دیگر رو می‌کند تا مبادا از معرکه عقب بمانند و مبادا اوضاع آرام شود.

 

 

 

*خان اول

 

اگر برگردید به ۲۳ شهریور و کمی آن روزها را مرور کنید، دستتان می‌آید که رسانه‌های معاند چطور از دیرجنبیدن نهادهای اطلاع رسانی داخلی در انعکاس مستندات دقیق بعد از فوت مهسا امینی استفاده کردند و دست گذاشتند روی تکنیک «دروغ گوبلزی» و بدون هیچ سند و مدرکی گفتند مهسا به دلیل ضرب و شتم ماموران گشت ارشاد و وارد شدن ضربه به سر از دنیا رفته است. با لشگر سایبری‌شان با همین دست فرمان در فضای مجازی پیش رفتند تا این دروغشان را همه باور کنند. خوب! این خان اول بود که شاید بتوان گفت با موفقیت آن را طی کردند، چون توانستند با همان دروغ بزرگ و شانتاژهای رسانه‌ای‌شان جوان‌ها را به خیابان‌ها بکشانند.

 

 

 

*ادامه تکنیک دروغ بزرگ با پروژه کشته سازی

 

اما کار تازه شروع شده بود. حالا نوبت تهییج افکار عمومی است و مهم‌ترین ابزار هم، ادامه همان سیاست هیتلر و دار و دسته‌اش یعنی استفاده از تکنیک «دروغ بزرگ». اینجا بود که پروژه‌های مختلفی را برای تحقق هدفشان کلید زدند. یک روز دروغ بزرگ سقوط شهر اشنویه، یک روز دروغ بزرگ اعتصاب بازاری‌ها و یک روز دروغ کشتار در دانشگاه شریف…

 

اما شاید بتوان گفت مهم‌ترین پروژه دروغ‌های گوبلزی این رسانه‌ها در یک ماه اخیر، پروژه کشته سازی بود. چون دروغ پردازی‌هایشان در ماجرای مهسا امینی نشان داد این دست خبرها تأثیر بالایی روی افکار عمومی و تهییج افکار عمومی دارد. اینطور بود که دست به کار شدند و پروژه دروغ‌های بزرگ با موضوع کشته سازی را با تمام قوا کلید زدند.

 

هنوز آتش دروغ بزرگ کشته شدن نیکاشاکرمی نخوابیده بود، دروغ بزرگ کشته شدن سارینا اسماعیل زاده را در بوق و کرنا کردند. از سارینا رسیدند به آیتک؛ دختر جوانی که خرداد ماه فوت کرده بود اما او را به لیست کشته شدگان اغتشاشان اخیر اضافه کردند.

 

به قول قدیمی‌ها «دروغ که حناق نیست» که بچسبد بیخ گلوی گوینده و خفه‌اش کند. البته همیشه هم در روی یک پاشنه نمی‌چرخد. بالاخره یک جایی دست دروغ گو رو می‌شود. مثل دروغ بزرگ کشته شدن دانش آموز اردبیلی که سوتی رسانه‌ای بی بی سی بود. این خبر بلوایی به پا کرد و امام جمعه اردبیل در مصاحبه‌اش گفت: «این چند روز در استان ما افتضاح بزرگی برای رسانه‌های خارجی درست شد. اهالی استان غرق در حیرت هستند که این کشته کجاست؟ چرا ما ندیدیم؟ این ماجرا بصیرت بزرگی برای ملت ما و آبروریزی بزرگی برای رسانه‌های خارجی است.»

 

البته این رسانه‌ها از رو نمی‌روند. هنوز آبروریزی خبردروغ کشته شدن نوجوان اردبیلی تمام نشده، دو روزقبل دوباره دست به دامان تکنیک همیشگی‌شان شدند، عکس نوجوان ارومیه‌ای به نام «نیما شفق دوست» را به عنوان کشته جدید اغتشاشات جا زدند.

 

 

 

*مردم دروغ بزرگ را زودتر از دروغ کوچک باور می‌کنند!

 

خوب با این تفاسیر حالا دستتان آمد چرا هر روز یا یک روز در میان، یک پروژه جدید داریم؟ حالا فهمیدید رسانه‌های بیگانه با تکنیک «دروغ بزرگ» چطور نبض روان جامعه‌مان را دست گرفته‌اند و ول کن هم نیستند؟ اینطوری می‌شود که پنج رسانه بی‌بی سی فارسی وابسته به دولت انگلیس، ایران اینترنشنال وابسته به دولت سعودی، صدای آمریکا و رادیو فردا وابسته به دولت آمریکا، منوتو وابسته به جریان بهائیت تنها در ۲۵ روز ۱۷ هزار و ۳۱۲ خبردروغ را به خورد مردم می‌دهند.

 

مطمئن باشید لشگر رسانه‌های مواجب بگیر خسته بشو نیستند و تخته گاز ادامه می‌دهند و این جمله هیتلر در خصوص استفاده از تکنیک دروغ گوبلزی را آویزه گوششان کردند؛ «مردم دروغ بزرگ را زودتر از دروغ کوچک باور می‌کنند و اگر دروغی را مکرراً تکرار کنید، دیر یا زود آن را باور خواهند کرد.»

 

*شنونده باید عاقل باشد…

 

البته قدیمی‌ها یک ضرب المثل دیگر هم دارند که می گویند شنونده باید عاقل باشد… با این اوصاف بهتر نیست عاقل باشیم و هر خبری که این رسانه‌ها به خورد ما می‌دهند را به سرعت باور نکنیم!؟!