حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان کرد: باید از ورود تماشاگران که صحنه های ناهنجاری در ورزشگاه ها به وجود می آورند، جلوگیری شود و این انتظار هم وجود دارد که دولت برای جامعه تولید شادی حلال کند و متدینین از این وضع گله دارند.

وی در خطبه های نمازجمعه قم اظهار داشت: پیاده روی اربعین تبلوری از فرهنگ حسینی است.

وی گفت: بهره برداری از ظرفیت عظیم اربعین نیازمند برنامه ریزی دارد که مسئولان باید اقدامات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی لازم را انجام دهند و از این ظرفیت استفاده کنند.

سعیدی افزود: مراسم اربعین خواری در چشم مستکبران است و دیدیم که قبل از اربعین بلوایی در عراق ایجاد کردند و این نشان می دهد دشمن دست پلید خود را از آستین برخی ها بیرون می آورد.

وی گفت: دشمن عظمت ایران و هم پیمانی ایران و عراق را نمی خواهد و شیعیان با حضور میلیونی خود در راهپیمایی اربعین که همراه با مساوات و همدلی و ایثار و گذشت است در حقیقت مقدمه و زمینه ساز ظهور است.

متدینین گله مندند؛ دولت برای جامعه تولید شادی «حلال» کند

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: سخن اربعینی ها این است که ما با مال‌ و جان خود در دفاع از حریم ارزش های دینی و اهل بیت اجازه تکرار عاشورای دیگری در تاریخ نخواهند داد.

سعیدی بیان داشت: طبق اصل هشتم قانون اساسی دعوت به خیر وظیفه ای همگانی و متقابل است که دولت و مردم در این زمینه نسبت به هم وظیفه دارند.

وی ادامه داد: مردان و زنان با ایمان در امر به معروف و نهی از منکر با هم سهیم و شریک هستند و پیامبر می فرماید وقتی امت من امر به معروف و نهی از منکر را به هم واگذار کردند باید منتظر وقایع ناگوار باشند.

وی اضافه کرد: ملت و دولت اسلامی در این زمینه وظیفه دارند و نباید شانه خالی کنند چرا که به دنبال آن گرفتاری ها نصیب جامعه می‌شود.

سعیدی بیان داشت: دولت سیزدهم دولت مردمی و انقلابی است که ضمن تشکر از دولت بر اساس اصل امر به معروف و نهی از منکر انتظار مردم از رییس جمهور این است که به وزیر ورزش تذکر دهد که از ناهنجاری ورود زنان به ورزشگاه ها جلوگیری کنند و امر خدا مقدم بر نهادهای بین المللی است.

وی با بیان اینکه آقای رییسی تجربه کرده که کار برای خدا شکست نمی خورد افزود: باید از ورود تماشاگران که صحنه های ناهنجاری در ورزشگاه ها دارد جلوگیری شود و این انتظار هم وجود دارد که دولت برای جامعه تولید شادی حلال کند و این امر ضروری است و متدینین از این وضع گله دارند.

سعیدی تاکید کرد: متدینین عبور از خط قرمز ها برایشان قابل تحمل نیست و نباید گذاشت که ناهنجاری های اخلاقی عده ای در ورزشگاه ها که به علت برنامه ریزی نادرست مدیران میانی است به نام دولت مردمی ثبت شود.

۲۱۲۱۷