به گزارش ایرنا ، فرماندار هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان گفت: از لحظاتی قبل بین نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و گروه طالبان در مرز شهرستان هیرمند درگیری ایجاد شده است.

میثم برازنده اظهارداشت: لحظاتی قبل بین نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و نیروهای طالبان در منطقه شغالک شهرستان هیرمند درگیری شده است.

وی بیان کرد: این درگیری بین نیروهای مرزبانی و گروه طالبان همچنان ادامه دارد.فرماندار هیرمند در رابطه با تلفات این درگیری گفت: موضوع در دست بررسی است.

همزمان تسنیم نیز در همین زمینه نوشت: در این درگیری‌ها نیروهای طالبان گلوله‌هایی به سمت منازل حاشیه شرقی شهر دوست‌محمد شلیک کرده‌اند و حجم آتش بین دو طرف برای دقایقی تشدید شده است.

برخی منابع افغانستانی مدعی شده‌اند که در این درگیری یک نفر از طالبان کشته شده و یک تن دیگر زخمی‌ شده‌ است که منابع مستقل چنین موضوعی را تاکنون تایید نکرده‌اند.

آغاز و ادامه درگیری نیروهای مرزبانی ایران و طالبان در مرز هیرمند

بیشتر بخوانید :

معاون امنیتی وزیر کشور : طالبان به حدود مرزی توجیه نیستند

تسنیم همچنین نوشت : میراحمدی معاون امنیتی وزیر کشور در خصوص درگیری نیروهای مرزبانی ایران با نیروهای طالبان اظهار داشت: برابر گزارش‌های واصله دیروز تعداد محدودی از نیروهای مرزبانی افغانستان در منطقه زهک بین میل ۵۶ و میل ۵۷ بدون رعایت حدود جغرافیایی و مرزی دست به اقدامات تحریک‌آمیزی زدند.

وی ادامه داد: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت صحنه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها موضوع را مدیریت و خاتمه پیدا کرد. متاسفانه امروز در همان منطقه نیروهای مرزبانی افغانستان دست به اقدامات تحریک آمیز دیگری زدند و به سمت نیروهای مرزبانی ایران اقدام به تیراندازی کردند.

میراحمدی بیان داشت: متقابلاً نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران نیز پاسخ این تیراندازی را دادند. در ساعت یک و نیم بعد از ظهر پس از حدود یک ساعت درگیری محدود این موضوع با مدیریت و تسلط مرزبانی جمهوری اسلامی خاتمه پیدا کرد.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: لازم است نیروهای مرزبانی افغانستان به حدود جغرافیایی و مرزی توجیه بشوند. بارها این موضوع به مقامات افغانستانی گوشزد شده است که باعث نشود تنش‌های محدود علی‌رغم خواست دو طرف صورت بگیرد.

۲۱۲۲۰