سرپرست معاونت بهره برداری نیروگاه بندرعباس گفت: واحد۳ بخار نیروگاه بندرعباس پس از رفع محدودیت‌های تولیدی به منظور بالا بردن سطح آمادگی و افزایش تولید ۲۷۰ مگاواتی برق به شبکه سراسری پیوست.

به گزارش روزگار پرس به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان

مهدی مرادی با اعلام این خبر افزود: واحد ۳ بخار این نیروگاه، که پس از خروج از پیش تعیین شده از مدار خارج شده بود، پس از ۵۵ ساعت تلاش فشرده و شبانه‌روزی کارکنان تعمیرات مکانیک و بهره‌برداری به مدار تولید بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: در تعمیرات این واحد ، عملیات تست هیترها، تمیزکاری کندانسور و رفع نشتی از بویلر، غواصی زیر دریا به واسطه تمیزکاری C.W.PUMP شماره ۵و۶ با موفقیت انجام و به‌مرحله بهره‌برداری رسید.

سرپرست معاونت بهره برداری نیروگاه بندرعباس با اشاره به تخصص و تجارب متخصصان این نیروگاه و صنعت برق کشور در تعمیرات واحدهای نیروگاهی خاطر نشان کرد : تولید برق مطمئن ،ایمن و پایدار، جز بامراقبت‌های اصولی ،بهره‌برداری صحیح و تعمیرات به موقع میسر نمی شود که در این نیروگاه با انجام تعمیرات واحد ۳بخار به‌وقوع پیوست.

مرادی در پایان یاد آور شد: با راه‌اندازی واحد ۳بخار در نیروگاه بندرعباس ۲۷۰ مگاوات‌ساعت برق به شبکه سراسری افزوده شد.

لازم به ذکر است نیروگاه بندرعباس دارای ۴واحد ۳۲۰مگاواتی بخار و ۲ واحد گازی ۲۵مگاواتی نقش مهمی در پایداری برق جنوب شرق کشور ایفا می کند.ر