منابع ایرانی نزدیک به هیات ایران در وین تاکید کردند که هیچگونه ضرب الاجلی برای رسیدن به توافق وجود ندارد.

به گزارش روزگار پرس ، شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از ”منابع ایرانی نزدیک به هیات ایران در وین” اعلام کرد که هیچگونه موعد نهایی برای حصول توافق وجود ندارد و آنچه منابع آمریکایی و غربی در این خصوص اعلام کردند نادرست است.

بیش از این نشریه پولیتکو نوشته بود که برخی مقامات نزدیک به مذاکرات گفته‌اند دریچه‌ی بازگشت به توافق هسته‌ای ممکن است تا اواخر ژانویه یا اوایل فوریه بسته شود، اگرچه برخی دیگر می‌گویند هیچ تاریخ مشخصی به عنوان ضرب‌الاجل وجود ندارد.

دیپلمات‌های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی هفته پیش گفته بودند در حالی که تمایلی به تعیین «ضرب‌الاجلی مصنوعی» برای مذاکرات ندارند، «هفته‌ها و نه ماه‌ها» برای احیای توافق باقی مانده است. یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفته بود، ایران باید «فوریتی واقی به مذاکرات وین ببخشد».

ایران همیشه تاکید کرده است که هیچگاه ضرب الاجل یا فشار برای رسیدن به توافق را نمی پذیرد و تا منافع ملی‌اش تامین نشود به هیچ توافقی نمی‌پیوندد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اخیرا در همین راستا تاکید کرده است: “هیچ ضرب الاجل ساختگی را نمی‌پذیریم و امیدواریم خودشان (کشورهای غربی و آمریکا) هم آن ضرب‌الاجل های ساختگی را باور نکنند و بیایند به یک تفاهم خوب برسیم.”

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: پنجره توافق تا ابد باز نخواهد ماند، زمان حساس است و جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه به تنهایی از این پس بار زنده نگهداشتن این توافق را به دوش نخواهد کشید. طرف های اروپایی و آمریکا باید بدانند ما در وین نیستیم که وقت و انرژی خود و ملت ایران را تلف کنیم. پیشنهادها روی میز است و بهتر است با پیشنهادهای مشخص به وین آمده باشند.