به گزارش روز شنبه ، در معاملات امروز بیش از ۱۲ میلیارد و ۳۴۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۴ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۱۱ هزار و ۱۴۹ واحد افزایش به ۴۶۷ هزار و ۵۰۷ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با هفت هزار و ۳۵ واحد رشد به ۲۹۴ هزار و ۹۹۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۲۳ هزار و ۹۴ واحد و شاخص بازار دوم ۳۷ هزار و ۸۰۶ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۵۹۷ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۳۶۴ واحد، معدنی وصنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۱۹۱ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۱۷۵ واحد، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۲۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۲۳ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۹۳۵ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۸۲۸ واحد، مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۸۷ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۴۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل پتروشیمی نوری (نوری) با ۳۳۹ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۳۰۳ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۹۷ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۱۸۱ واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۱۳۹ واحد و پتروشیمی فناوران (شفن) با ۱۲۱ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد سپید ماکیان (سپید)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ‌ ملی صنایع مس ایران (فملی)، باما(کاما) و گروه دارویی برکت (برکت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۳۵ میلیون و ۹۶۸ هزار برگه سهم به ارزش ۱۰ هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۴۱۰ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲۲ هزار و ۷۲۸ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار چهار میلیارد و ۴۸۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۸۱ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد بیمه پاسارگاد (بپاس)، ‌ سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فرابورس ایران (فرابورس)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بانک دی (دی)، ‌ شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و موسسه اعتباری ملل (وملل) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، صنعتی دوده فام (شصدف) و بیمه ساما (بساما) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.