مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: ساخت بزرگراه تنگ خیاره لپویی به طول ۲۴ کیلومتر با هدف اتصال آزادراه شیراز-اصفهان به شهر شیراز، اجرایی شده است.

به گزارش روزگار از شیراز،محمود رضا طالبان به خبرنگاران گفت: ساخت بزرگراه تنگ خیاره لپویی به طول ۲۴ کیلومتر که اتصال آزاد راه شیراز – اصفهان به شهر شیراز و یکی از محورهای هدایت ترافیک آزاد راه به شیراز است با جدیت در دست اجراست.

او گفت: با توجه به اینکه آزادراه شیراز-اصفهان در مراحل پایانی است و قطعات ۱ تا ۶ آزاد راه ظرف چند ماه آینده به اتمام رسیده و محور تنگ خیاره لپویی که یکی از محورهایی است که ترافیک آزادراه راه به سمت شیراز هدایت می‌کند به طول ۲۴ کیلومتر و در سه قطعه ۸ کیلومتری تعریف شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس خاطرنشان کرد: به دلیل اتمام آزادراه و حساسیت این محور پروژه توسط دو پیمانکار با جدیت در حال اجرا می باشد و سرعت خوبی دارد.

طالبان ادامه داد: با توجه به اینکه قسمتی از پروژه فوق از زمینهای کشاورزی عبور می‌کند، ارزیابی‌ها در دست انجام است.

وی همچنین از وجود ۹۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی در سه قطعه پروژه خبرداد و گفت: امیدواریم منابع مالی با پیگیری‌های مسئولین کشوری و استانی منابع مالی مورد نیاز پروژه که بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است؛ امسال تامین شود و بتوانیم در فاز اول دو باند از مسیر را به اتمام رسانده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: در صورت تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز کل پروژه تا پایان سال به اتمام و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.