سرپرست اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام از ثبت رکورد جدید احداث یک سایت در استان خبر داد و گفت: رکورد احداث سایت تلفن همراه توسط اپراتور ایرانسل در روستای وارگه شهرستان چرداول شکسته شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات فناوری اطلاعات استان ایلام ، علی کریمی سرپرست اداره کل ارتباطات استان در جلسه شورای راهبری حوزه ارتباطات استان با اعلام این خبر گفت: با تلاش اپراتور ایرانسل رکورد زمان احداث یک سایت در استان ایلام شکسته شد و این اپراتور توانست یک سایت با تکنولوژی کامل را درمدت زمان ۱۷ روز در روستای وارگه از توابع شهرستان چرداول احداث کند.

وی افزود: با همکاری اپراتور ایرانسل و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال روستای وارگه در شهرستان چرداول با بیش ۳۰۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۳۰۰ نفر به اینترنت پرسرعت مجهز شدند.

کریمی با اشاره به اینکه استان ایلام از لحاظ درصد روستاهای متصل شده در دولت سیزدهم رتبه چهارم را دارد گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته توسط وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات تا پایان سال کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

وی ادامه داد: با توجه به شکل‌گیری رویکرد جدید وزارت ارتباطات باهدف توسعه زیرساخت و خدمات دیجیتال در استان‌، شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیک، تعامل‌پذیری، اشتغال و اقتصاد دیجیتال، پنج خدمت وابسته به هم را برای توسعه ارتباطات استان دانست.

سرپرست اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان در این جلسه ضمن تاکید بر اجرای مصوبات جلسه شورای راهبری حوزه ارتباطات استان افزود: اپراتورهای تلفن همراه باید به تعهدات خود در ارتباط دهی مناسب و با کیفیت که عمده دغدغه مردم می باشد عمل کنند.

کریمی ضمن اشاره به قطعی های ارتباطی صورت گرفته در بارندگی های اخبر، رفع خرابی در مناطق مختلف استان توسط همکاران حوزه ارتباطات استان در کمترین زمان ممکن را قابل تقدیر دانست.