معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس از اجرای موفقیت آمیز تغییر فاز ایستگاه برق فردوسی خبر داد و بیان داشت : با تواجه به اینکه توالی فاز ایستگاه فردوسی با ایستگاهای همجوار یکسان نبود این طرح در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش دریافتی روزگار از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس ، دکتر فرشاد فرامرزی معاون بهره برداری برق منطقه ای فارس در حاشیه اجرای این طرح با تشریح اهمیت موضوع تغییر فاز در ایستگاههای تامین و انتقال برق خاطر نشان کرد : فاز Rایستگاه فردوسی با فاز Rایستگاه فلسطین حدود ۶ کیلو ولت اختلاف داشت و به خاطر همین در زمان اجرای عملیات مانور توسط شرکت های توزیع و یا زمان ارائه سرویس مشترکین این دو ایستگاه خاموش می شدند و سپس مجددا برقدار می گردید ، این موضوع سبب بروز انتقال در شبکه شده بود و اجرای طرح تغییر فاز در ایستگاه فردوسی را ضروری ساخت.
معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس ادامه داد : به دنبال درخواست های شرکت های توزیع مبنی بر اصلاح این موضوع با تاکید مدیریت عامل شرکت جهت رفع این مشکل با خاموش کردن ایستگاه فردوسی و ولیعصر و با ۸ گروه تعمیراتی و حدود ۵۰ نفر کارشناس و نیروهای عملیاتی این برنامه محقق شد.
دکتر فرامرزی اضافه کرد : بعد از این کار خروجی ایستگاه فردوسی بدون خاموشی مشترکین از طریق ایستگاه فلسطین برقدار شد و مشکل توالی فاز ایستگاه فردوسی با ایستگاهای فلسطین ، ایستگاه قرآن، ایستگاه ولیعصر و ایستگاه احمدی برطرف گردید.
معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس اضافه کرد: یک ماه قبل از خاموشی کلیه مطالعات و بررسی این طرح توسط همکاران امور بهره برداری، دفتر نظارت و دفتر فنی انجام شده بود و طراحی این برنامه انجام شده بود.