مشهد پایگاه خبری روزگار-معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از شناسایی ۲۳۵ واحد متخلف صنفی در شهرستان مشهد از۱۵اسفند سال ۱۴۰۱ تاکنون خبر داد.
محمد میری دیسفانی گفت : در بازه زمانی ۱۵اسفند سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۱۳۲۰ مورد بازدید از واحدهای مختلف صنفی در حوزه محصولات کشاورزی توسط کارشناسان و بازرسان اداره نظارت و بازرسی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشهد انجام شده است.
محمد میری دیسفانی بیان کرد : طی بازدید از مراکز صنفی و غیر صنفی در سراسر شهرستان مشهد تعداد۲۳۵مورد تخلف که شامل عرضه خارج از شبکه کالا ، گرانفروشی ، کم فروشی ، تقلب و ۱۰۰ پرونده تخلف عدم درج قیمت ، عدم ارائه صورتحساب ، عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی ، عدم رعایت تکالیف صنفی با ارزش ریالی بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال تنظیم و پرونده‌ های مربوطه درسامانه سیمبا ثبت و به مراجع قضایی (تعزیرات حکومتی) ارسال شده است .
وی اذعان داشت : نظارت و بازرسی بر عملکرد مطلوب فروشندگان و تامین کنندگان مواد غذایی و… ، رسالت خطیری است که بر عهده جهاد کشاورزی می‌باشد ونظارت ، کنترل و پایش مستمر زنجیره محصولات بخش کشاورزی از مزرعه تا سفره مردم توسط جهاد کشاورزی مدیریت می شود.
وی با اشاره به رصد جدی‌ بازرسان بر قیمت اجناس در شهرستان مشهد گفت: نظارت بر نحوه توزیع کالاهای اساسی ضروری است و بازرسان باید به صورت دقیق‌ و مستمر بر صنوف نظارت داشته تا تنوع و تفاوت قیمت در محصولات را شاهد نباشیم .
میری دیسفانی گفت : امیدواریم بتوانیم با نظارت وبازرسی در هر بخش و حوزه‌ای موجب کاهش تخلفات احتمالی نظیر احتکار، تقلب، کم فروشی وگرانفروشی شویم و سفره مردم را با تامین ضروریات و اقلام اقتصادی مورد نیاز رنگین کنیم.
وی اذعان داشت : اولویت های کالایی که طی روزهای اخیر ودر مقاطع زمانی و مناسبتی مربوط به ایام نوروز و ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار گرفته شامل قند و شکر , روغن نباتی ، تخم مرغ ، گوشت قرمز ، گوشت مرغ ،برنج و میوه و تره بار و آجیل و خشکبار می باشد .
وی خاطر نشان کرد اولویت بندی کاری و تمرکز نظارت و بازرسی از انبارها و سردخانه ها و تامین کنندگان عمده کالاهای اساسی ، شرکت‌های بخش پخش فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه‌های شهرداری و نیز فروش اینترنتی کالاهای سهمیه ای در اولویت مستمر بازرسی های میدانی قرار دارد .
وی بیان کرد : تعداد تیم های بازرسی فعال شامل نیروهای اداره نظارت وبازرسی و ۱۰ درصد از نیروهای بخش‌های مختلف سازمان جهادکشاورزی استان و سایر همکاران مدیریت جهادکشاورزی مشهد را شامل می‌شود.و در مجموع روزانه تعداد ۶۰نفر در قالب ۳۰اکیپ نظارتی در طرح تشدید نظارت بر روند عرضه کالا مشغول هستند.
میری دیسفانی افزود : جلسات اغنا سازی و در پی آن بازرسی از کارخانجات تولیدی بخش کشاورزی در مورد درج قیمت که تخلفات تبانی بین تولید کننده و شبکه توزیع برای درج قیمت غیر واقعی و اجحاف به مصرف‌کنندگان پیگیری میگردد و جلسات مختلف برای ساماندهی امور نظارت و بازرسی و شبکه گندم آرد و نان انجام شده است و با محوریت بررسی گزارشات مردمی تخلفات در حال پیگیری و روزانه قیمت ۸۲ قلم کالای بخش کشاورزی در سطح بازار بررسی می‌شود و تا کنون ۵۵پرونده شکایات مردمی تشکیل و به مراجع قضایی تحویل شده است .
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از شهروندان بزرگوار تقاضا کرد اگر شاهد تخلفی در زمینه های اشاره شده فوق بودند میتوانند خبر‌های خود را در خصوص احتکار، تقلب، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه با شماره پیامک ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ و یا شماره تماس ۱۲۴ اعلام و اطلاع‌رسانی لازم را به واحدهای نظارتی داشته باشند و در اسرع وقت کارکنان نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی حضور یافته و به شکایات رسیدگی ونتیجه اقدامات متعاقبا اعلام واطلاع رسانی خواهد شد.