مشهد پایگاه خبری روزگار-معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: در عملیات وسیعی، ۷۵مورد دیوارکشی , ۱۳مورد بنای در حال ساخت ، محوطه استخر و جدول کشی بمساحت۱۵هزار متر در پهنه ای به وسعت ۱۰۶هکتار با مجموع ۲۶هکتار ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی نجم در بخش تبادکان تخریب شد .
محمد میری دیسفانی گفت : امنیت غذایی با حفظ اراضی مزروعی و باغها بسیار حائز اهمیت است و بدین منظور تشدید نظارت و کنترل تغییر کاربری های مجاز و غیر مجاز در اولویت کاری این مدیریت است و هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز توسط گشت امور اراضی رصد گردیده و پس از اخذ رای از دستگاه قضایی به مرحله اجرا خواهد رسید.
وی بیان کرد: پس از گشت و رصد، متوجه حجم وسیعی از تغییر کاربری های غیرمجاز در روستای نجم توابع بخش تبادکان شدیم.
محمد میری دیسفانی گفت : در این راستا از گسترش یک تغییر کاربری وسیع جلوگیری و نسبت به قلع و قمع آثار ایجاد شده از طریق احکام صادره توسط مقام محترم قضایی اقدام لازم صورت گرفت.
وی گفت : با پیگیری‌های انجام شده از طریق اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال و مراجع قضایی و انتظامی و با همکاری کارکنان زحمت کش اداره امور اراضی شهرستان مشهد و با بسیج کلیه امکانات ، عملیات قلع و قمع ۷۵مورد دیوارکشی , ۱۳مورد بنای در حال ساخت ، ۱۵هزار متر مربع محوطه استخر و جدول کشی در پهنه ای به وسعت ۱۰۶هکتار با مجموع ۲۶هکتار ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی نجم در بخش تبادکان انجام گرفت .
وی اذعان داشت : تمایل شهروندان به باغ ویلا با توجه به کمبود و گرانی زمین در داخل شهر افزایش یافته و سودجویان با سو استفاده از این نیاز وعدم آگاهی شهروندان به تغییر کاربری و تفکیک غیرمجاز زمین های کشاورزی اقدام می نمایند .
وی خاطر نشان کرد : زمین هایی که بر اساس ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی ساخت و ساز ممنوع است و جهاد کشاورزی بر اساس تبصره دو ماده ۱۰ می‌تواند بناهای ساخته شده در این اراضی را تخریب نماید.
وی همچنین اعلام نمود، اعمال قانون راجع به دیگر تغییر کاربری‌های غیر مجاز با تمام توان در چارچوب ضوابط انجام می‌گیرد و هیچگونه مماشاتی با افراد متخلف و سودجو در این زمینه نخواهیم داشت.
وی تصریح کــرد: بارها دراین زمینه هشــدارهای لازم واخطار داده شده و موارد قانونــی را هــم اعلــام کرده ایــم و عامـلـان این تغییرکاربریها مشــخص و به دستگاه قضایی معرفی شده اند.
وی متذکر شد : شهروندان در خرید اراضی به خصوص در حاشیه شهر مشهد دقت کافی را به خرج دهند و از مراجع ذ یصلاح استعلامات لازم را اخذ کنند و به استناد وعدهای افراد سودجو و دلالهای زمین اقدام به خرید زمین نکنند که سرمایه گذاری آ نها در نهایت دچار خسران خواهدشد.
همچنین وی ازخریداران ملک های دارای تغییر کاربری درخواست کرد قبل از هر گونه خرید و فروش یا معامله از امور اراضی جهادکشاورزی در خصوص قانونی بودن یا دارا بودن مجوز استعلام نمایند.