مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: طی ایام نوروز امسال و از آغاز اجرای طرح نوروزی، ۲۶۳ هزار و ۶۰۳ نفر از طریق ناوگان عمومی استان جابجا شده اند.
به گزارش دریافتی روزگارپرس ، علیرضا راستیار با بیان اینکه متوسط تردد بین استانی از ابتدای طرح نوروزی (۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۴ فروردین‌ماه) ۱۷۹ هزار و ۵۲۱ خودرو بوده است، اظهار داشت: تردد بین استانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹.۱ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با بیان اینکه اوج تردد روز گذشته در محور مرودشت_شیراز (زرقان_رکن‌آباد) و در ساعت ۱۸ تا ۱۹ بوده است، افزود: در نوروز امسال بیشترین سفر به استان فارس مربوط به استان‌های تهران و اصفهان بوده است.
راستیار در ادامه با اعلام اینکه از ابتدای طرح نوروزی تا چهارم فروردین‌ماه تعداد ۴۰ هزار و ۷۳۰ مورد تخلف سرعت غیرمجاز رانندگی در جاده‌های استان با استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت ثبت شده است، بیان کرد: براساس آمار ثبت شده کمربندی شیراز (تقاطع رودکی) با ۴ هزار و ۸۶۶ تخلف بیشترین تعداد تخلفات را به خود اختصاص داده است.
وی همچنین تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور را ۱۸۷ سامانه اعلام کرد و افزود: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون تعداد یک میلیون و ۳۹۰ هزار و ۷۵۸ خودرو مسافر نوروزی وارد استان فارس شدند.
راستیار تصریح کرد: بیتشرین تردد در محور‌های مرودشت_ شیراز با ۵۰ هزار و ۹۴۲ تردد، کازرون_ شیراز (خانه زنیان_شیراز) ۳۲ هزار و ۹۰۴ تردد، سپیدان_شیراز (دوراهی قلات_سپیدان) ۲۷ هزار و ۶۴۳ تردد، کمربندی پل فسا_ شیراز ۲۸ هزار و ۷۷۰ تردد، سروستان_شیراز ۲۱ هزار و ۴۹۴ تردد، شیراز_ کازرون (شیراز_ خانه زنیان) ۲۸ هزار و ۳۸۹ تردد، کمربندی اکبرآباد شیراز (شمال به جنوب) ۲۶ هزار ۲۸۶ تردد، شیراز_ سپیدان ۲۶ هزار و ۴۸۴ تردد و کازرون_ شیراز (دشت ارژن_خانه زنیان) ۲۳ هزار و ۴۲۲ تردد ثبت شده است.
وی با بیان اینکه از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تا چهارم فروردین ماه ۱۴۰۲ تعداد ۲۶۳ هزار و ۶۰۳ نفر مسافر از طریق ناوگان عمومی استان جابجا شده اند، اظهار داشت: برای جابجایی این تعداد مسافر، ۲۰ هزار و ۸۸۷ سفر صورت گرفته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: از کل تردد صورت گرفته طی روز گذشته، ۹۹ هزار و ۵۱۶ تردد را خودرو‌های سنگین، یک میلیون و ۵۵۳ هزار و ۹۵۷ تردد را خودرو‌های سواری و وانت و ۹ هزار و ۴۵۱ تردد را اتوبوس‌ها شامل می‌شود.
راستیار افزود: این تعداد افراد طی ۱۰ روز جابجا شده اند که نشان می‌دهد روزانه به طور متوسط بیش از ۲۲ هزار نفر با استفاده از ناوگان اتوبوسی، مینی بوسی و تاکسی حمل و نقل عمومی در مسیر‌های درون و برون استان جابجا شده اند.
دبیر کمیته حمل و نقل سوخت ستاد خدمات سفر استان فارس ادامه داد: از مقصد پایانه‌های مسافربری شیراز به سایر نقاط کشور ۱۰ هزار و ۴۲۹ سفر با جا به جایی ۱۴۸ هزار و ۶۸۶ مسافر انجام شده است.
راستیار بیان کرد: همزمان با آغاز اعزام کاروان‌های راهیان نور ۳ هزار و ۷۸۴ زائر توسط ۸۶ دستگاه اتوبوس مربوط به ناوگان حمل ونقل عمومی استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور (اردوی راهیان نور) اعزام شدند.