مشهد پایگاه خبری روزگار -مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در سالجاری تاکنون ۱۷۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداختی کمیته امداد استان بوده است.

رضا سلم آبادی در همایش ملی راهبران شغلی کمیته امداد که با حضور کارآفرینان استان به عنوان راهبران شغلی برگزار گردید، ضمن تشکر از راهبران شغلی حاضر در جلسه، بیان کرد: قسمتی از اشتغال بر دوش شما کارآفرینان است و نقش مهمی در توانمندسازی نیازمندان جامعه دارید.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه ایجاد اشتغال کار سختی است اما برای خانواده های محروم و مناطق محروم سختی ان دو چندان می شود، گفت: اگر بخواهیم کمیته امداد را در ۴ دهه گذشته تعریف کنیم دهه اول نیاز خانواده ها بیشتر معیشتی بود واز دهه ۷۰ تغییراتی در اقتصاد خانواده ها انجام شد.

وی در ادامه ابراز داشت: کمیته امداد استان از۱۷۶ هزار خانواده حمایت می کند که حدود ۷۰ درصد خانواده های تحت حمایت سالمند هستند.

سلم آبادی با اشاره به سخن آیت الله جوادی املی که فرمود: کمک به فقر و فقرزدایی کنیم، بیان کرد: ما باید خانواده ها را مولد کنیم تا درآمدی کسب کنند.

وی گفت: بیش از ۱۴ هزار بیمار صعب العلاج در استان تحت حمایت هستند که پر هزینه هستند و کمیته امداد باید با منابع محدود هزینه درمان آنها را پرداخت کند.

مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه عوامل طبیعی و عوامل اجتماعی از جمله بیکاری موجب فقر می شود، افزود: ۱۱۵ هزار مشاغل خرد را برای ۳۵ دستگاه پیش بینی کردند که
از ۱۱۵ هزار ۳۴ هزار را برای امداد در نظر گرفتند به تعبیر دیگرحدود ۳۰ درصد اشتغال روی دوش کمیته امداد می باشد و این نشان‌می دهد.اشتغال کمیته امداد مفید است که دولت و مجلس به این نتیجه رسیدند که اشتغال خرد را به کمیته امداد محول کنند.

وی بیان کرد: امسال تاکنون ۱۷۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداختی کمیته امداد استان بوده است.

سلم آبادی گفت: ۷۰ درصد جامعه مددجوی ما سالمند است یعنی نمی تواند مولد باشد، ۵۶ هزار دانش اموز هستند که در سن کار نیستند اما می توانند آموزش های لازم را به آنها داد تا در آینده کسب و کاری برای خود ایجاد کنند و حدود ۵۰۰۰ دانشجو و طلبه داریم که اگر اینها را کم کنیم درصدی کمی به عنوان جامعه مولد باقی می مانند.

وی با بیان این مطلب که کمیته امداد در آموزش ها، اشتغال، استعداد سنجی، تسهیلات کارفرمایی تلاش می کند، افزود: از ۳۴ هزار فرصت شغلی که در استان انجام‌می شود ۲۳ هزار آن ایجادی و ۱۰ هزار طرح هایی است که در سنوات قبل تسهیلات پرداخت شده اما طرح دچار مشکل شده است.

وی با بیان اینکه در سامانه صحت سنجی، ۹۸ درصد از فرصت های شغلی که کمیته امداد استان ثبت کرده است به تایید اداره کل تعاون و رفاه امور اجتماعی رسیده است، گفت: ار میانگین کشوری و استانی بالا تر هستیم که حاصل تلاش راهبران شغلی است.

سلم آباد افزود: امسال نسبت به سال گذشته اعتبارات در نظر گرفته شده در زمینه تسهیلات اشتغال، سه برابر بوده است و امیدواریم امسال ۱۰۰ درصد تسهیلات اشتغال با همکاری بانک ها جذب گردد.

وی گفت: سرانه وام اشتعال در شورای عالی اشتغال در سال ۱۳۹۹، مبلغ ۵۰ میلیون تومان بود و در سال ۱۴۰۰، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و امسال ۱۵۰ میلیون تومان است .

مدیر کل کمیته امداد استان بیان کرد: فردی تحت پوشش بوده و امروز خود راهبر شغلی است و بیش از ۶۰ نفر را اشتغال زایی داشته است.

وی افزود: در تحصیل، فرهنگی، درمان، مسکن و جهیزیه خدمات متنوعی توسط کمیته امداد ارائه می شود.