مشهد پایگاه خبری روزگار -قائم مقام کمیته امداد خراسان رضوی گفت: کمیته امداد با پیگیری و بررسی مدل ها از افرادی که مهارت و تجربه کافی دارند و به عنوان سرمایه اجتماعی می توانند به عنوان تکمیل شدن زنجیره کمک کنند، درخواست همکاری کرد و الان کارهای بزرگی با عنوان مدل راهبری شغلی اتفاق افتاده است.

سید مصطفی  موسوی ازغندی در همایش ملی راهبران شغلی کمیته امداد در جمع راهبران شغلی کمیته امداد استان، با بیان اینکه اشتغال یکی از موضوعات مهم‌است، گفت: با توجه به اینکه در گذشته طرح های اشتغال در کمیته امداد دچار مشکلاتی بود و به هدف اصلی نمی رسید، ما مدلهای مختلف اشتغال را مطالعه و بررسی کردیم و در نهایت به مدلی با عنوان راهبری شغلی رسیدبم.

وی افزود: علت اینکه این طرح ها به هدف اصلی نمی رسید برخی به دلیل این بود که فرد مهارت لازم را کسب نکرده بود و یا زنجیره اشتغال کامل نشده بود و فرد به تنهایی نمی توانست زنجیره اشتغال را صفر تا ۱۰۰ را کامل کند.

قائم مقام کمیته امداد خراسان رضوی گفت: کمیته امداد با پیگیری و بررسی مدل ها از افرادی که مهارت و تجربه کافی دارند و به عنوان سرمایه اجتماعی می توانند به عنوان تکمیل شدن زنجیره کمک کنند، درخواست همکاری کرد و الان کارهای بزرگی اتفاق افتاده است.

وی افزود: افرادی هستند که از جزیی ترین کار شروع کردند و الان تولیدکنندگان بزرگی هستند که در یک مورد یک بانو با گل چینی ۸۰ نفر اشتغال زایی داشته است.

حرکت به سمت راهبران شغلی رویکرد کمیته امداد استان
در ادامه دانشور معاون اشتغال کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از سخت ترین کارهای اقتصادی ایجاد شغل است، گفت: رویکرد کمیته امداد حرکت به سمت راهبران شغلی است.

وی خطاب به راهبران گفت: شما منجی افراد نیازمند هستید و فرصتی برای ماست و نقش ما به عنوان تسهیلگری است.

دانشور بیان کرد: جلسات با راهبران شغلی را به صورت فصلی برگزار خواهیم کرد.

در پایان از ۵ راهبر شغلی موفق آقایان محمدرضا صلاتی، مصطفی رحیمی، رضا ملائی عشق آباد و میثم گرگعلی و خانم زکیه خانی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.