تایباد پایگاه خبری روزگار-نشست تخصصی “برنامه ریزی هفته بزرگداشت مقام زن “شورای اسلامی شهر تایباد، صبح امروز هفتم دی ماه با حضور تعدادی از بانوان شاخص شهرستان به ریاست آیدا عصمتی رئیس کمیسیون بانوان و اعضای شورای اسلامی شهر تایباد در محل دفتر این شورا برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با محوریت برنامه ریزی برنامه های هفته زن برگزار گردید، حاج محمد خدادادی رئیس شورای اسلامی شهر تایباد، ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت سالروز شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی، از تلاش ها و پیگیری های مجدانه مطالبات برحق بانوان توسط دکتر آیدا عصمتی بعنوان رئیس کمیسیون بانوان این شورا گفت: این نشست در راستای همگرایی و هم اندیشی چگونگی برگزاری برنامه های هفته زن و لزوم بهره مندی از نظرات بانوان شاخص شهرستان تشکیل شده است. وی در ادامه، به اهمیت گفتمان سازی بانوان توانمند حوزه های مختلف، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی اشاره و گفت: شورای ششم نگاه ویژه ای به حوزه بانوان دارد و پیگیری مطالبات زنان این شهرستان یکی از اهداف مهم  این شورا بوده و خواهد بود.

در ادامه این نشست، آیدا عصمتی نماینده جامعه زنان این شهرستان در شورای ششم، ضمن تاکید بر تشکیل اتاق فکر بانوان در کمیسیون زنان شورای اسلامی و تشریح  اقدامات لازمه در خصوص همگرایی بیشتر بانوان این شهرستان، هدف این جلسه را رایزنی و تبادل نظر در خصوص برگزاری برنامه های درخور، شاد و مفرح هفته گرامیداشت اعلام نمود و گفت: طبق سنوات گذشته در این هفته برنامه های مختلفی در ادارات شهرستان برگزار می شود. قصد داریم با سبک جدید و معیار های متفاوت از بانوان تقدیر داشته باشیم  و با همفکری بانوان گروه های مختلف اجتماعی بر آن شدیم از نظرات و پیشنهادات بانوان شاخص شهرستان در راستای برگزاری برنامه های خاص تر، بهره مند باشیم.

آیدا عصمتی از تشکیل  گروه ” شهربانو ” در رسانه های اجتماعی خبر داد و عنوان کرد: این گروه برای ارتباط توده ی بانوان با کمیسیون شورای شهر تایباد و با هدف ایجاد فضای گفتگو و تبادل نظر به منظور احصاء مطالبات حوزه زنان ،تشکیل شده است. وی ،خانم ” سمیرا سادات امیری ” را به عنوان مشاور و نماینده کمیسیون بانوان شورای شهر معرفی نمود.

در ادامه، بانوان شاخص شهرستان حاضر در این نشست و اعضای شورای اسلامی شهر تایباد در خصوص چگونگی برگزاری مراسمات هفته بزرگداشت مقام زن، نظرات و دیدگاه های خود را مطرح نمودند.

در پایان این نشست، مقرر شد در راستای  تقویت و بهبود سلامت اجتماعی خانواده “خدمات مشاوره ای رایگان” در بازه های زمانی مشخصی به صورت رایگان از طرف شورای شهر به بانوان ارائه گردد و شروع آن مصادف با ایام بزرگداشت مقام زن خواهد بود .