مشهد پایگاه خبری روزگار-استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به اشباع حضور صنایع در منطقه غرب شهر مشهد، توجه و گسترش صنایع در منطقه شرق مشهد دارای اولویت است.

یعقوبعلی نظری با جمعی از مدیران استانی در بازدید از شهرک صنعتی چرمشهر (مشهد) و تصفیه خانه فاضلاب این مجموعه افزود : با توجه به عقب ماندگی های بسیار از گذشته لازم است تا صنایع مستقر در شهرک های صنعتی در تهیه زیرساخت های لازم با دولت مشارکت داشته باشند که منافع حاصل از این همکاری، عاید خود صنایع خواهد شد.

وی ادامه داد : وجود تصفیه خانه های فاضلاب در اطراف شهر مشهد منجر به بازچرخانی آب و حفظ محیط زیست در کنار کاهش میزان آلودگی آب می شود. از سوی دیگر امیدواریم معضل، مرتبط با کشف رود تا ۲ سال آینده حل شود.

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد : نقاط حادثه‌ خیز مسیر جاده‌ای تا این شهرک باید ایمن سازی شود ولی در عین حال با توجه به عقب ماندگی ترمیم روکش آسفالت در بسیاری از مسیرهای مهم جاده ای استان خراسان رضوی، باید بر اساس منابع موجود و به بهترین وجه ممکن، توسعه و ایمن سازی جاده ای در خراسان رضوی، باید برنامه ریزی شود.

در ادامه مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان نمود : تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر از سال ۱۳۷۰ و با هدف تجمع صنایع آلاینده این صنعت احداث شد. طرح توسعه این تصفیه خانه آب که از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است در مرحله ۸۵ درصدی خود قرار گرفته و در سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

«جعفر فرشچی طوسی» اعلام کرد : این طرح نسبت به سایر تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی کشور دارای ویژگیهای منحصر به فردی است که امکان بازگشت ۹۰ درصد فاضلاب ورودی خود برای استفاده از آب در صنایع مستقر در شهرک چرمشهر را فراهم می آورد.

وی در انتها اظهار داشت : شهرک صنعتی چرمشهر در کیلومتر ۳۵ جاده مشهد – سرخس با وسعت ۱۵۳ هکتار در سال ۱۳۷۰ مصوب شد ، که هم اکنون ۱۱۴ قرارداد منعقد شده که در ۷۰ واحد تولیدی آن فعال است و سایر واحدها نیز در حال ساخت میباشند و هم اکنون در این مجموعه بیش از ۲ هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.