مشهد پایگاه خبری روزگار-آیت الله سیداحمد خاتمی گفت: امام حسین(ع) و نهضت ایشان ماندگار ابدی و چراغ دین شد، هر اردوگاهی به این اردوگاه گره بخورد ماندنی است.
آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی در ویژه برنامه ظهر عاشورا در مجتمع موقوفه عبدالله رضوی شاندیز گفت: امام حسین(ع) و نهضت ایشان ماندگار ابدی و چراغ دین شد، هر اردوگاهی به این اردوگاه گره بخورد ماندنی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیاتی از سوره الرحمن گفت: در آیاتی از این سوره اشاره‌شده است که اگر کسی درراه و مسیر خدایی باشد ابدی می‌شود، نهضت امام حسین (ع) از آغاز تا پایانش برای خدا بود، راز ماندگاری قیام امام حسین (ع) همین امر است.
وی افزود: انقلاب اسلامی ما نیز سنجاق شده به انقلاب امام حسین(ع) است و به همین جهت ماندگار است.
آیت الله خاتمی تصریح کرد: محرم و صفر این انقلاب را نگه داشتند و آرمان این نهضت آرمان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: انقلاب اسلامی پرچم سیدالشهدا را برافراشته نگه داشته است و دشمنان این نهضت همانند همان یزید ها، عمر بن سعد ها و شمرها در مقابل این نظام ایستاده اند.
وی افزود: دشمنان این نظام و این انقلاب ۴۳ سال است که می خواهند این نظام را سرنگون کنند اما نتوانسته اند چون این نظام به نهضت سیدالشهدا متصل است و ماندگار است.
وی گفت: دین به ما می گوید؛ از مظلومان حمایت کنید، اگر ما دست از حمایت برداریم آمریکا دست برنمی دارد، آنها میخواهند اسلام را از این کشور خارج کنند. آنها با دین ما طرف هستند. دشمن می‌خواهد حمایت ما را از پرچم سیدالشهدا کمرنگ کنند اما نمی‌دانند شعار هیهات من الذله با بندبند این جمعیت عجین شده است.
آیت الله خاتمی اظهار کرد: اردوگاه امام حسین(ع) ماندگار است به همین دلیل است که روز عاشورا کشور ایران یکپارچه عزادار می‌شود و هیچ کاری بجز عزاداری اباعبدالله الحسین نداریم.