مشهد پایگاه خبری روزگار-مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به روستای آبشکی، افتتاح یک حلقه چاه آب شرب روستای جغری و آغاز عملیات حفر چاه روستای هندل آباد با حضور رئیس کمیسیون اصل نود و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان مشهد، گروه خیرین آبرسانی و بنیاد حاج اکبر ابراهیمی برگزار شد.

رئیس کمیسیون اصل نود ونماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: بهره مندی از خدمات  مختلف نظیر آب، برق و گاز از حق و حقوق مردم است و اگر شرایط خاصی که حاکم بر کشور است نبود می توانستیم به نحو مطلوب تری منابع خودمان را در جهت خدمت رسانی به مردم متمرکز کنیم و قطعا خدمات رسانی سریع تر انجام می گرفت.

حجت الاسلام پژمانفر افزود: خوشبختانه اقدامات مثبت و ارزشمندی در حوزه روستاها صورت گرفته و از کلیه عزیزان و مسئولانی که در این راستا کمک کردند قدردانی می شود.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهمی که باید توسط مردم و اهالی روستا رعایت شود این است که با توجه به مشکلات و محدودیت های پیش رو، مدیریت مصرف آب مورد توجه جدّی قرار گیرد.

در ادامه مراسم مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با تشکر از حضور میهمانان و اهالی روستای آبشکی با اشاره به رویکرد و نگاه ویژه دولت در بحث محرومیت زدایی به ویژه به روستاها گفت: بحث آب از خدمات دیگر متفاوت است چون در اقلیم خشک با محدودیت های شدید منابع آب مواجه هستیم و نیاز آبی روز به روز در حال افزایش است.

اسماعیلیان افزود: علیرغم زحمات بسیاری که در سطح روستاها صورت گرفته بحث آبرسانی به روستاها با چالش های فراوانی رو به رو است.

وی با اشاره به مشکلات تحویل گیری روستاها توسط این شرکت اظهار داشت: ۱۴۰ روستا از ۲۲۰ روستایی که به این شرکت تحویل داده شد با مشکلاتی از لحاظ کمیت و کیفیت توزیع آب مواجه بودند که بعد از حدود دو سالی که از زمان تحویل گیری می گذرد و اقدامات خوبی که به لحاظ شبکه گذاری و حفر چاه و جابه جایی و نیز بهداشت و احداث مخازن ذخیره صورت گرفت، بخش اعظم مشکلات آبرسانی به روستاها علیرغم معضلات شدید خشکسالی های دوساله اخیر مرتفع شده چنانکه از ۲۷۰ روستای تحویل شده به این شرکت تاکنون، حدود ۹۵ روستا دچار تنش آبی هستند.

اسماعیلیان تأکید نمود: امسال هم مثل سال گذشته برنامه منسجمی در دستور کار این شرکت قرار دارد تا مشکلات روستاهای دارای تنش آبی برطرف شود چنانکه عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به روستای آبشکی در کمتر از دو ماه به ثمر رسید و امروز شاهد افتتاح این پروژه به همت خیرین بزرگوار و دیگر مسئولین دخیل در این حوزه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد درباره پروژه های دیگر اجرا شده در روستاهای جغری و هندل آباد بیان کرد: روستای جغری سالیان بسیاری بود با مشکل تأمین آب مواجه بود که با کار مطالعاتی و مهندسی دقیق توسط همکاران این شرکت، منبع جدید تأمین آب برای این روستا شناسایی شد که با حمایت و پیگیری حجت الاسلام پژمانفر امروز بهره برداری از پروژه آب روستای جغری آغاز می شود.

وی ادامه داد: پروژه دیگر در روستای هندل آباد است که دارای مشکلات بسیاری می باشد و ان شاءالله شاهد کلنگ زنی پروژه آبرسانی به این روستا نیز هستیم.

رسولی مقدم معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: از ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و فرصتی که برای خدمت گذاری به مردم فراهم کردند و نیز تلاش های مجدانه مدیریت و همکاران خدوم شرکت آب و فاضلاب مشهد تشکر می کنم که امروز شاهد اجرای پروژه آبرسانی به روستای آبشکی هستیم. ان شاء الله خدمات رسانی در راستای جلب رضایت مردمی به گونه شایسته ای همچنان تداوم داشته باشد.

مدیریت آب و فاضلاب منطقه ۵ این شرکت در ابتدای این مراسم گفت: ۲ ماه قبل آغاز عملیات و کلنگ زنی پروژه آبرسانی به این روستا بود و فکر نمی کردیم در این مدت بتوانیم این پروژه را به بهره برداری برسانیم چنانکه در طول این مدت کوتاه ۱۷۰۰ متر شبکه توزیع در روستا اجرا و حدود ۶۰ فقره نصب انشعاب صورت گرفت.

وی از همراهی گروه خیرین آبرسان در راستای اجرای شبکه گذاری و بنیاد حاج اکبر ابراهیمی در جهت همکاری در تهیه مخزن ۳۰ متر مکعبی این پروژه قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد با همراهی و مصرف صحیح اهالی روستا تأمین آب پایداری صورت گیرد.