نیشابور احسان سلیمانی پایگاه خبری روزگار-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر کوتاه خود به نیشابور، در مراسم سالروز ورود امام رضا (ع) به این شهر حاضر شد.
محمد مهدی اسماعیلی در این مراسم اظهار داشت: نیشابور در تمام طول تاریخ به نام شهر علم شناخته می شود. نیشابور و علمای شهیرش، نیشابور و کتاب های بزرگش، نیشابور عطار و خیامش، همه نشان از یک سرزمین متعالی و مهد علم و دانش در ایران زمین قرار دارد و امام رضا (ع) وقتی در این شهر حضور میابند حدیث سلسله الذهب را بر زبان می آورند و توحید و امامت را پیوند می دهند.
وی کتابت حدیث سلسله الذهب را افتخاری برای نیشابور دانست و گفت: نیشابور از این جهت مایه فخر تمام خراسان و ایران زمین است.
وزیر ارشاد افزود: امیدوارم با استفاده از این ظرفیت، ثبت روز ملی ورود امام رضا (ع) به نیشابور در تقویم ملی انجام شود.
اسماعیلی همچنین در پایان حضور در کاروان نمادین امام رضا (ع) در نیشابور در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد: انشاءالله نیشابور که همیشه مهد علم و دانش بوده، بیش از پیش در کشور بدرخشد.
وی پیرامون هدف خود از سفر به نیشابور به بهانه دهم تیرماه گفت: حدیث سلسله الذهب نقطه عطف سفر امام رضا (ع) بود، اما این اتفاق تاریخی که در نیشابور رخ داده، بزرگداشت آن، طوری که لازم و شایسته بوده در کشور مورد توجه و اهتمام قرار نگرفته است.