مشهد پایگاه خبری روزگار-مشاور وزیر اقتصاد در امور ایثارگران با بیان اینکه ایثارگری وظیفه عموم مردم است، گفت: نمایندگان ایثارگران باید خود جوش و داوطلبانه فعالیت کنند این نمونه‌ای از عمل به ولایت است.

حجت الاسلام لطف الله ثقفی در گردهمایی نمایندگان ایثارگران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی که یک شنبه پنجم تیر در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: نباید تکریم خانواده شهدا و ایثارگران نباید مختص روزهایی از سال که به نام شهدا، جانبازان وآزادگان نام گذاری شده، قرار بگیرد، این امر باید در طول سال به صورت مستمر انجام شود.

مشاور وزیر اقتصاد در امور ایثارگران تصریح کرد: تکریم جامعه ایثارگری و زنده نگهداشتن یاد شهدا باید در سیستم  ادارات نهادینه شود و مسیر فعالیت سازمان‌ها در مسیر ایثار و شهادت باشد برای مثال جلسات در ادارات به نام شهدا برگزار شود.

حجت الاسلام ثقفی تاکید کرد: مسئول امور ایثارگران نباید منتظر برنامه و دستور باشد که کار فرمایشی انجام شود، فعالیت‌ها باید خود جوش و  داوطلبانه و در مسیر محورهای مشخص باشد، که مجموعه فعالیت‌ها در یک مسیر حرکت کند.

وی با بیان اینکه در شبکه اقتصادی کشور بیش از ۸۰ هزار خانواده شهید و ایثارگر مشغول به کار هستند، افزود: شاغلان ایثارگر، سرمایه‌های اجتماعی سازمان‌ها هستند، که می‌توانید در فعالیت‌ها از وجود این ایثارگران بهره‌مند شد.

وی افزود: متاسفانه در برخی از سازمان‌ها دیدار با مسئولان به سختی انجام می‌شود، شما نمایندگان پلی باشید برای دیدار ارباب رجوعان ایثارگر با مدیران ادارات، که رفع مشکلات تسریع یابد.

وی ادامه داد: اجرای طرح سپاس مختص بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست، انتظار است تمامی مدیران در این امر مشارکت داشته باشند، تا بتوانند مشکلات ایثارگران در این دیدارها برطرف شود.

وی افزود: دیدار با ایثارگران نباید به عدم بودجه گره زده شود، با یک هماهنگی و تعامل با سایر سازمان‌ها، خیلی راحت این طرح انجام خواهد شد، اگر این موضوع به عدم بودجه گره زده شود مشکلاتی ایجاد می‌کند، که تبعات آن در جایی دیگر زمانی دیگر خودش را نشان خواهد داد.

مشاور وزیر اقتصاد در امور ایثارگران با بیان اینکه ایثارگری وظیفه عموم مردم است، گفت: نمایندگان ایثارگران باید خود جوش و داوطلبانه فعالیت کنند این نمونه‌ای از عمل به ولایت است.

وی پیشنهاداتی در خصوص زنده نگداشتن یاد و خاطره شهدا بیان کرد و گفت: مکانی برای یادواره و یادبود شهدا در ادارات ایجاد کنید، فرزندان شهدای سازمان را معرفی و تصاویر شهدا را در سازمان نصب کنید و نشست های به صورت مستمر با فرزندان شهدا و ایثارگران برگزار شود، اجازه بدید طرح ها و پیشنهادات خود را مطرح کنند.