مشهد پایگاه خبری روزگار-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد، درنشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق مشترک مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای خراسان رضوی و آب و فاضلاب مشهد گفت: طرح چالش تامین آب کلانشهر مشهد در سطح ملی موفقیت آمیز بود .

حسین اسماعیلیان یکی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در خصوص تأمین آب مشهد را، طرح چالش تأمین آب کلانشهر مشهد در سطح ملی بیان کرد و افزود: خوشبختانه ثمره تلاش ها و پیگیری های مختلف از سوی استانداری خراسان رضوی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاهای ذیربط، در سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به مشهد محقق شد که بر این اساس ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به صورت ارزی و ریالی برای پروژه های آب و فاضلاب شهر مشهد اختصاص داده شد.

وی در خصوص انشعابات غیرمجاز اظهار داشت: بخش زیادی از این انشعابات در حوزه باغ ویلاها صورت می گیرد که از سال گذشته و در سال جاری با همکاری و هماهنگی دستگاه های مربوطه و دستگاه قضایی، برخورد با انشعابات غیرمجاز تشدید شده است و با متخلفین برخورد قاطع و قانونی می شود.

اسماعیلیان درباره وضعیت آب در روستاهای اطراف مشهد خاطرنشان کرد: از ۲۷۰ روستای تحویلی به آبفای مشهد در سال گذشته، ۱۴۰ روستا با وضعیت تنش آبی رو به رو بوده اند که با اقدامات گسترده و موثری که توسط این شرکت صورت گرفته، این تعدا به ۹۰ روستا کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: البته برای روستاهای دارای تنش آبی، آبرسانی به صورت تانکری و سیار برقرار خواهد بود.

وی با اشاره به اقلیم خشک استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد، منابع آب این شهرستان را محدود دانست و تصریح کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش منابع آبی، لزوم مدیریت مصرف بهینه آب از سوی شهروندان بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.