مشهد پایگاه خبری روزگار-سهرابی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیشابور در توضیح این مطلب افزود: در راستای ارتقاء آموزش های فنی و عملیاتی مدیریت بحران برای دهیاران شهرستان نیشابور که بازوان توانمند دستگاه های اجرایی و مدیریت بحران در روستاها و عرصه های ملی هستند؛ کارگاه آموزشی-ترویجی با موضوع مدیریت بحران در منابع طبیعی تحت عناوین اطفاء حریق در جنگل و مرتع، مقابله با سیل و خشکسالی، کمک های اولیه و CPR برگزار گردید.

وی افزود: این کارگاه آموزشی با نظر معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان نیشابور و با همکاری سازمان آتش‌نشانی، جمعیت هلال احمر و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برگزار شد.

وی گفت: در این کارگاه آموزشی رئیس اداره منابع طبیعی ضمن ارائه آخرین وضعیت و اقدامات این اداره در زمینه حفظ و توسعه‌ی منابع طبیعی و آبخیزداری؛ راه های موثر فنی و علمی حفاظت از این منابع ارزشمند و همچنین روش های مقابله با خشکسالی، سیل، فرسایش خاک و تغییرات اقلیمی را ارائه کرد.

سهرابی گفت: همچنین آموزش های تئوری و عملی اطفاء آتش سوزی و کمک های اولیه توسط نیروهای سازمان آتش‌نشانی و هلال احمر به حاضرین ارائه شد.

یادآور می شود در این کارگاه آموزشی و ترویجی حدود ۱۳۰ نفر از دهیاران شهرستان حضور داشتند.