مشهد پایگاه خبری روزگار-مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر در ایام نوروز به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد حدود ۶۰ هزار نفر زائر خارجی بودند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، بیان کرد: طرح آرامش بهاری در ۱۱۷ بقعه متبرکه خراسان رضوی از ۲۸ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین برگزار شد. در این مدت بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر به بقاع متبرکه استان و مشرف شدند که از این تعداد حدود ۶۰ هزار نفر زائر خارجی بودند.

وی افزود: ۳۰۹ هزار و ۴۹۰ زائر در واحدهای اقامتی بقاع متبرکه و حسینیه های استان اسکان یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برنامه های فرهنگی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، مشاوره وقف، غرفه کودک، مشاوره اعتقادی و خانوادگی، نمایشگاه های فرهنگی از جمله برنامه هایی است که در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه اجرا شد.

وی تعداد بازدیدکنندگان از خیمه معرفت را ۳۲۹ هزار و ۱۷۷ نفر عنوان کرد و گفت: در خیمه معرفت، غرفه های متنوعی شامل مشاوره وقف، مشاوره خانوادگی و اعتقادی و غرفه کودک وجود دارد که خدمات مختلفی را ارائه می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده تصریح کرد: بیش از ۵۷ هزار مشاوره وقف، خانواده و اعتقادی، ۱۹۳۱ نوبت اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه و امامزادگان اجرا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه ۵۸ هزار و ۱۸۲ زائر از خدمات ایستگاه سلامت بهره مند شدند، گفت: ۷۴۹۵ مورد سخنرانی روزانه، قرائت ادعیه و مسابقات فرهنگی در این ایام در بقاع متبرکه برگزار شد.