مشهد پایگاه خبری روزگار-مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری، امسال در دومین مرحله طرح “قرار دوازدهم” بیش از ۲۶۰۰ بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع خواهد شد. همچنین بیش از یک میلیارد تومان برای سفره های افطاری ساده در طرح ضیافت الهی آماده شده است .
حجت الاسلام محمد احمدزاده در مراسم مرحله دوم از طرح ملی قرار دوازدهم که در بقعه متبرکه خواجه اباصلت برگزار شد؛ بیان کرد: طرح ملی «قرار دوازدهم» در راستای ارائه خدمات اجتماعی هماهنگ و منسجم و ساماندهی و جهت دهی مساعدت‌های بقاع متبرکه و موقوفات اجرا می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: قرار دوازدهم؛ به نام و یاد امام دوازدهم جهت دستگیری از افراد کم برخوردار با ارائه خدمات اجتماعی از قبیل کمک‌های معیشتی، آزادی زندانیان، تهیه جهیزیه، پیگیری درمان افراد معتاد، ایجاد پایگاه‌های سلامت و کمک به دارو و درمان افراد کم برخوردار، تهیه لوازم ضروری زندگی، عقد قرارداد با نانوایی‌ها در مناطق محروم جهت پخت رایگان و توزیع بین افراد کم برخوردار، تهیه پوشاک و لوازم ضروری زندگی و وسایل کمک آموزشی اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه تمام اقدامات انجام شده در طرح قرار دوازدهم با نام حضرت مهدی (عج) است؛ تصریح کرد: اولین مرحله قرار دوازدهم‌ در ۱۲ اسفند ماه سال قبل برگزار شد و بیش از ۳۰۰۰ بسته معیشتی در قالب این طرح به همت خیرین، مراکز افق و هیئت امنای بقاع متبرکه تهیه و توزیع شده است.
حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده افزود: امسال در دومین مرحله طرح قرار دوازدهم بیش از ۲۶۰۰ بسته معیشتی به ارزش بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال تهیه و بین نیازمندان استان توزیع خواهد شد. همچنین بیش از یک میلیارد تومان برای سفره های افطاری ساده در طرح ضیافت الهی پیش بینی شده است و طی این ماه افزایش پیدا خواهد کرد و اقدامات بهتری را شاهد خواهیم بود.
وی با بیان اینکه ضمن ارتباط با اقشار مختلف نسبت به انجام فعالیت هایی در روز دوازدهم هر ماه به نام مهدی یاوران؛ گفت: امیدواریم در سال جدید که به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شده توفیق انجام خدمات به نام حضرتش را داشته باشیم.